מחדדים את נהלי היציאה לחו"ל

באגף המבצעים הפיצו פקודה עדכנית לכלל החיילים והקצינים בצבא שמבקשת מהם לגלות עירנות ורגישות עם יציאה לחו"ל לאור "כוונת היריב להמשיך לנסות ולפגוע במטרות ישראליות"

אגף המבצעים בצה“ל מחדד את נהלי היציאה לחו“ל המתייחסים לביקורי קצינים וחיילים, לנסיעות שאינן בתפקיד, זאת לאור עלייה במספר ההתרעות וברמת האיומים הנשקפים למטרות ישראליות מחוץ לגבולות המדינה.

בפקודה עדכנית שהופצה לכלל חיילי צה“ל, הבהירו באגף המבצעים כי ”לאור כוונת היריב להמשיך לנסות לפגוע במטרות ישראליות או ביעדים המזוהים עם מדינת ישראל, יש לגלות עירנות ורגישות באתרי תיירות ובמקומות בילוי, לדחות כל הצעה בלתי צפויה הקשורה להצעה עסקית או בילוי ולהמנע מפגישות בלתי צפויות במקומות נידחים ובשעות החשיכה“.

כמו כן, הבהירו באגף כי ”יש להמנע מלהכניס לחדר במלון, או בחדר המגורים, מבקרים חשודים או בלתי צפויים“.

לקציני וחיילי צה"ל אסור כיום לבקר ב-38 מדינות, בהתאם להחלטת אגף המבצעים הנשענת על הערכת המצב של המטה ללוחמה בטרור. בין היתר, נאסר על החיילים לבקר בכל מדינות ערב, בטורקיה, בדרום הפיליפינים, בצפון הודו, באזורים מסוימים בתאילנד ובחבל צ‘צ‘ניה שברוסיה. לרשימה המתעדכנת נוספה באחרונה מדינה נוספת - ניגריה, זאת לאור הערכת המצב המצביעה על סיכון למטרות ישראליות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית