סיכול סמים בגבול מצרים

לוחמי יחידת המסתערבים של מג"ב והמשטרה תפסו מבריחי סמים שניסו להבריח סמים ממצרים לישראל
צילום: עופר צידון

בפעם השנייה בתוך שבוע, סוכלה אמש הברחת ענק של סמים מסוג חשיש והירואין לתחומי מדינת ישראל מגבול מצרים. במהלך פעילות מיוחדת של יחידת המסתערבים של משמר הגבול בגבול ישראל מצרים בשיתוף יחידת מגן של המחוז הדרומי, זוהה ג׳יפ שמבצע הברחת סמים משטח מצרים לשטח ישראל.

הכוחות ביצעו מרדפים רכובים ועל גבי מסוקים אחרי הרכב שניסה להימלט במשך דקות ארוכות. לאחר סריקות, אותר הרכב על ידי לוחמי הימ״ס שהיו באותה העת על גבי מסוק. הלוחמים הונחתו בשטח וביצעו סריקות בתוך הרכב ובסמוך אליו.

במהלך הסריקות איתרו הלוחמים: 50 קילו חשיש, 15 קילו הירואין ואמצעי ראיית לילה מתקדם אשר ככל הנראה שימש את המבריחים. יש לציין כי זהות החשוד בהברחה ידועה והוא יעצר בהמשך. רק לפני מספר ימים עצרו לוחמי ימ״ס דרום חשוד שניסה להבריח 275 קילו סמים לתוך שטח ישראל, תפיסה שמצטרפת לשורה ארוכה של תפיסות בגבול המערבי של מדינת ישראל.

מפקד יחידת המסתערבים של מג״ב דרום- סנ״צ ש׳, שהיה מפקד הפעילות, מסכם את התפיסות האחרונות: ״לוחמי היחידה מבצעים מדי יום פעילויות נחושות ומורכבות, אשר מטרתם למנוע חדירת גור מים עוינים וכמויות ענק של סמים לשטח המדינה. בסופו של דבר מטרתם העיקרית של הפעילויות הללו תואמת למטרתה של היחידה - לשמור על ביטחון תושבי מדינת ישראל״.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית