מתאמנים לקראת עתיד חדש

מטוסי ההרקולס החדשים של חיל האוויר, שיקלטו לשירות בשנת 2014, הגיעו לאימון מיוחד בבסיס חיל האוויר

החודש נחתו בבסיס נבטים אורחי כבוד מיוחדים: מטוסי הרקולס C-130J אמריקאים, אשר הגיעו לאימון מיוחד עם מטוסי ה"קרנף", גרסתו הוותיקה יותר של מטוס ההרקולס בחיל-האוויר הישראלי.

מטוסי ההרקולס J בגרסתם הישראלית, "השמשון", יקלטו בחיל-האוויר רק במהלך שנת 2014, אולם לטייסי הקרנף הייתה הזדמנות מיוחדת להכיר את המטוסים החדישים מקרוב. "הביקור הזה הוא חלק משיתוף פעולה בין-לאומי שחיל-האוויר מחזק מתוך ההבנה שלא כל החוכמה נמצאת אצלנו, וכדאי לנו ללמוד גם מחילות-אוויר אחרים", מסביר סא"ל ינון, מפקד טייסת "הפילים".

הפעם, הלימוד המשותף יתבצע עם טייסת 37 של צבא ארצות-הברית, השוכנת כדרך קבע בבסיס בראמסטן שבגרמניה, הבסיס האמריקאי הגדול ביותר מחוץ לשטח ארה"ב. "הטייסת הזו פועלת באפגניסטן וגם באפריקה", מגלה סא"ל ינון. "כדאי לנו ללמוד את הלקחים שהאמריקאים מפיקים מהזירות האלה".

"בעתיד הקרוב, המערך יעבור מהפכה"

במסגרת התרגול המשותף, הצטרפו המטוסים האמריקאים למטוסי הקרנף הישראלים וטסו יחדיו מעל שמי הנגב. ביום ובלילה, הם ביצעו משימות ניווט, הנחתה והצנחה, שאפשרו לטייסים הישראלים לצפות ביכולתו של המטוס החדיש.

"במטוס ההרקולס J מצויות מערכות טיסה מתקדמות ביותר, הוא ארוך מהקרנף וחסכוני יותר בדלק", אומר רס"ן יובל, סגן מפקד טייסת "אבירי הציפור הצהובה". "ככל שנלמד מחילות אחרים על ההרקולס J לפני שהוא מגיע אלינו, כך ייטב".

באתר חיל האוויר פורסם כי מי שעתידה לקלוט את המטוסים החדישים, היא טייסת "הפילים", שתעבור הסבה ותיפתח מחדש כטייסת שמשון. אך גם מטוסי הקרנף הוותיקים לא יישארו מקופחים: הם נמצאים בתחילתו של תהליך השבחה שנועד להאריך את שרותם בחיל. "המערך עובר תהליך דרמטי", קובע רס"ן יובל, "בעתיד הקרוב המערך יעבור מהפכה".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית