מת כתוצאה מחנק

דו"ח חקירת מותו של בן זייגר שחלקיו הותרו לפרסום לפני זמן קצר, קובע כי זייגר הצליח לעשות לולאה מהסדין של מיתתו ותלה את עצמו. עם זאת, קובעת השופטת כי "יש ראיות לכאורה לאשמם של גורמים בשב"ס בגרם המוות"

על סמך תוצאות הנתיחה בגופתו של מר (שם המנוח) הריני מחווה דעתי כי מותו נגרם קרוב לוודאי מתשניק מכני (חנק) על ידי הידוק לולאה סביב הצוואר" כך קובע ד"ר ריקרדו נחמן מומחה לרפואה משפטית בדו"ח חקירת מותו של בן זייגר שחלקים ממנו הותרו לפרסום היום אחרי הצהריים.

זייגר נמצא תלוי בחדר המקלחת שבתאו ב-15 בדצמבר 2010 בשעה 20:19 כשעל צווארו כרוך סדין הקשור לחלון. הדו"ח קובע כי זייגר מת כתוצאה מחנק לאחר שהצליח לעשות לולאה מהסדין של מיתתו באגף 15 בכלא איילון.

עוד קובע המומחה ד"ר נחמן כי על סמך בדיקה טוקסיקולוגית שערך בגופה לא נמצאו אלכוהול או סמים אלא רק כמות קטנה של תרופת הרגעה. המומחה לרפואה משפטית מציין כי זייגר סבל מפצעי שפשוף באמה השמאלית שנגרמו מחבלה קהה אך שלא תרמו למוות.

בסיכום הדו"ח כתבה השופטת דפנה בלטמן-קראדי, כי יש ראיות לכאורה לאשמם של גורמים בשב"ס בגרם המוות של האסיר. עם זאת היא כתבה כי "החובות שהוטלו על גורמי שב"ס בעניינו של המנוח היו קשים ומורכבים במיוחד, נוכח מעטה סודיות, מידור, פערים שונים במידע, ואף מידור חלקי בהוראות הפיקוח עצמן. יחד עם זאת, הוראות פיקוח מיוחד למניעת מסוכנית אובדנית ניתנו, ואלה היו ידועות לגורמים האמונים על הפיקוח וההשגחה. הוראות פיקוח אלה לא קוימו וב'חלון ההזדמנות האובדני' שנוצר מומש הסיכון לגרוע מכול - התאבדות המנוח".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית