הושלמה עיסקה בין אלתא לטורקים

לראשונה מאז משבר המרמרה חברת אלתא סיפקה לטורקיה מערכות לחימה אלקטרוניות למטוסי הביון שלה

מערכת הביטחון הישראלית ממשיכה לאותת לטורקים כי היא מעוניינת בפיוס ובחזרה ליחסים הטובים שטרם פרשת אוניית המרמרה: חברת אלתא, חברת בת של התעשייה האווירית, השלימה בימים האחרונים עסקה עם הטורקים לאספקת מערכות לוחמה אלקטרונית למטוסי הביון של חיל האוויר הטורקי.

הטורקים קנו מחברת בואינג ארבעה מטוסי נוסעים בואינג 737 שעברו הסבה למטוסי התראה וביון מסוג AWACS. במסגרת העיסקה, קיבלה אלתא 200 מליון דולר כדי להתקין מערכות לוחמה אלקטרונית במטוסים הטורקיים.

העיתון זאמאן הטורקי דיווח כי ישראל העבירה שתי מערכות לטורקים ואז נקלעו היחסים בין המדינות למשבר בשל פרשת המרמרה, ובאחרונה העבירה ישראל את המערכות הנותרות לידי התעשייה האווירית הטורקית TAI, ואלה יותקנו בשבועות הקרובים. מערכות הלוחמה האלקטרונית ייגנו על מטוסי הביון הטורקיים ומחירה של כל מערכת נאמד ב - 25 מליון דולר.

על פי פרסומים בטורקיה חברת בואינג התערבה ביחסי המדינות וגרמה לאלתא לספק את המערכות הנותרות ולעמוד בהסכם.

בעבר השביחה ישראל טנקים טורקיים ישנים וכן מטוסים ללא טייס מסוג הרון, הפעילים גם בחיל האוויר הישראלי, בהם משתמשים הטורקים ללוחמה במחתרת הכורדית הPKK. על פי ההערכות הטורקים מעוניינים לשדרג את חיל האוויר שלהם גם כתוצאה מהתפרקות סוריה במלחמת האזרחים.

בשבוע שעבר הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף איתן דנגוט שיתיר לעשרות מומחים טורקיים וכן לחומרי בניין טורקיים להיכנס לרצועת עזה לבניין בית החולים הטורקי הגדול ביותר ברצועה לקראת ביקורו של ראש ממשלת טורקיה ארדואן בעזה.

במערכת הביטחון בישראל נשמעים יותר ויותר קולות הקוראים לסיים את משבר המרמרה מול הטורקים באמצעות מציאת נוסחת התנצלות כדי לשוב לברית הישראלית טורקית אל מול סוריה ואיראן.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית