חברי הכנסת יבדקו את פרשת "האסיר איקס"

ועדת המשנה למודיעין בוועדת חוץ וביטחון החליטה לפתוח בבדיקה של "מכלול היבטי הפרשה". גם אוסטרליה הודיעה כי תחקור את הפרשייה

חברי הכנסת יבדקו את פרשת "האסיר איקס": ועדת המשנה למודיעין בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת החליטה לקיים בדיקה של מכלול ההיבטים בפרשת העצור בן זיגייר, שנמצא מת בתאו בדצמבר 2010.

החלטת הוועדה מגיעה שעות לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לראשונה בפומבי לפרשה. בפתח ישיבת הממשלה אתמול אמר נתניהו כי "ישראל אינה מדינה רגילה. אני סומך לחלוטין על כוחות הביטחון של מדינת ישראל, הם עובדים במסירות ובמחויבות אין קץ להבטיח שנוכל לחיות בארץ הזאת. אני גם סומך באופן מוחלט על רשויות החוק במדינת ישראל".

ראש הממשלה הוסיף ואמר כי "כוחות הביטחון והמודיעין פועלים תחת פיקוח מלא של רשויות החוק כשהן עצמאיות לחלוטין. בשילוב הזה של שמירה על הביטחון, שמירה על החוק, נשמר גם חופש הביטוי. אבל חשיפת יתר של פעילות ביטחונית ומודיעינית יכולה לפגוע ולפעמים אף לפגוע קשות בביטחון המדינה". ישראל כבר הודתה כי בן זיגייר, בעל אזרחות אוסטרלית וישראלית, הוחזק במעצר בזהות בדויה.

גם האוסטרלים מתווכנים לחקור את הפרשה, שהתפרסמה בשבוע שעבר בתחקיר של רשת ABC האוסטרלית. שר החוץ של אוסטרליה, בוב קאר, אמר כי משרדו יפתח בחקירה משלו בנושא מעצרו ומותו של זיגייר ב-2010 ובמסגרת החקירה יבקש מישראל תשובות. השר האוסטרלי אמר כי "הדו"ח יסקור את כל הקשרים שהתקיימו בין אוסטרליה וישראל, כולל קשרים בין ארגוני הביון, וביקשנו מממשלת ישראל לתרום לדו"ח. אנחנו רוצים לתת להם הזדמנות לטעון בפנינו ולהסביר כיצד התרחשה הטרגדיה הזאת".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית