"באנו ללמוד מניסיונכם בהקמת פארקי תעשייה עתירת ידע"

שר הכלכלה הרומני ורויאן וסגניאן התארח השבוע במשרדי החברה הכלכלית לחיפה כאורחו של ראש העיר יונה יהב, במטרה ללמוד מניסיונם של אנשי החברה בתחומי המחקר ותעשיות עתירות ידע
מימין לשמאל: עו"ד אלי קולס מעניק חנוכיית כסף לשר הכלכלה הרומני ורויאן וסגניאן

שר הכלכלה הרומני ורויאן וסגניאן ביקר השבוע בחיפה כאורחו של ראש העיר חיפה יונה יהב. אל השר נלוותה משלחת של נציגי כלכלה, מסחר, תרבות ואקדמיה מרומניה. בפגישה השתתפו מ"מ יו"ר החברה הכלכלית אלי קולס, מנכ"ל החברה גל פלג ומנכ"לית היי-סנטר יעל מיטלמן. 

אלי קולס מ"מ יו"ר הכלכלית פירט באוזני המשלחת כי בין העוגנים הכלכליים אותם מפתחת ומקדמת החברה הכלכלית ניתן למצוא את פארק מת"ם המשתרע על 270,000 מ"ר, מאכלס את החברות המובילות בעולם בתחומי ההי-טק דוגמת אינטל, מיקרוסופט, גוגל, ופיליפס, שמעסיקות במרכזי הפיתוח שלהם במת"ם למעלה מ-8,000 עובדים ולאחרונה נוספה אליהם גם חברת אפל. פארק מדעי החיים אותו מקדמת החברה הכלכלית והחלה בבנייתו הינו פועל יוצא של הניסיון שצברה החברה ב-20 השנים האחרונות בהקמה וניהול של מת"ם, בשילוב הצורך לפארק כזה בתחום מדעי החיים אותו מזהה החברה הכלכלית. הפארק יכיל 80,000 מ"ר של שטחי מחקר, ייצור ופיתוח לחברות בתחומי המדעי החיים. בסמוך לשטח פארק מדעי החיים מקימה בימים אלה החברה הכלכלית לחיפה את קריית הספורט החדשה שבמרכזה מוקם אצטדיון סמי עופר – האצטדיון המודרני והמקורה הראשון בישראל, שיחנך בקיץ הקרוב. 

את העוגן הרביעי, חממת ההי-סנטר, הציגה מנכ"לית החממה יעל מיטלמן. חממת ההי-סנטר נותנת הזדמנות ליזמים לפתח רעיונות מסחריים במסגרת של חממה. ההי-סנטר הוקמה לאחר מלחמת לבנון השניה, במטרה להביא לחיפה יזמים וחברות שיפתחו ויפעלו בעיר וייצרו מקומות תעסוקה בחיפה. בין הצלחות הפיתוח בההי-סנטר, הציגה מיטלמו את 'לקסיפון' – תוכנה שעושה תרגום קולי משפה אחת לשניה בזמן אמת. 'ברייט' – חב' שפיתחה תאורת לד מיוחד וחסכונית לתאורת רחוב, עם פיילוט עובד ברחובות הראשיים על הכרמל. בנוסף הציגה מיטלמן את מאיץ חברות הסטארט-אפ שפותח בהי-סנטר ומאפשר לחברות להצטרף לתוכנית של 3 חודשים שבסופה נבנה להן מסלול לגיוס הון. 

"יש לנו שטחים נרחבים שברצוננו להעבירם לידי עיריות מובילות שיפתחו בהם פארקי תעשייה דוגמת מת"ם ופארק מדעי החיים בחיפה", אמר שר הכלכלה הרומני ורויאן וסגניאן שהגיע לחיפה במטרה ללמוד מניסיונה של החברה הכלכלית בקידום והקמה של פארקי תעשייה עתירת ידע.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית