התפתחות בפרשת זיו בפרו

לישראל דיפנס הגיעו מכתבי הערכה ששלחו שר ההגנה הפרואני והרמטכ"ל לחברה, המואשמת בהפרת חוזה. גורמים בישראל אומרים כי החקירה נגד חברת CST היא "הזויה"
מכתבי ההערכה שהגיעו לחברת CST

התפתחות בפרשת החקירה בפרו שאליה שורבבה חברת גלובל CST של האלוף (מיל') ישראל זיו, לשעבר ראש אגף מבצעים במטכ"ל. למרות החקירה המתנהלת בידי התובע הכללי בפרו ומבקר המדינה בפרו בחשד למרמה ואי עמידה בחוזה מצד החברה הישראלית.

לישראל דיפנס הגיעו מכתבי הערכה מצד שר ההגנה של פרו, ראפאל ריי ריי, ורמטכ"ל צבא פרו פרנסיסקו חאווייר ריסוס. מכתבי ההערכה מיולי 2010 מציינים את הערכתם של השניים לחברה הישראלית. הם כתבו שהם משבחים את העבודה של חברת גלובל CST שעזרה לפיתוח השלום והסדר ומבצעים מיוחדים ואימון צבא מקצועי בפרו, וההערכה אישית לאלוף ישראל זיו.

בניגוד לפרסומים בפרו ולפיהם הגיעו מדריכים בני 20 ו - 22 מתברר כי מי שהוביל את משלחת החברה הישראלית בפרו הוא אלוף במילואים מוכר שפיקד שם על עשרות תתי אלופים, אלופי משנה ובכירים נוספים כאשר הקצינים הזוטרים ביותר היו מפקדי פלוגת ביחידות מובחרות. עוד מתברר כי לאחר שגלובל CST סיימה שבעה חודשים עליהם הוסכם בחוזה, הפרואנים הם אלה שביקשו להאריך את עבודת החברה בעוד חודשיים. כל המשלחת קיבלה את אישורי סיב״ט במשרד הביטחון.

"שינינו להם את תפיסת הביטחון והמודיעין ששופרו בצורה ניכרת. הם עברו מתפיסת לחימה במקום הגנתית לגישה התקפית לתוך קיני טרור כמו צה"ל וכל תפיסת הלחימה שם שונתה", אומרים גורמים ישראלים. לגבי הטענות בפרו לפיהן הכוחות הישראלים לא היו מנוסים בלוחמת ג'ונגל, אומרים הגורמים כי "שגלובל הגיעו הם לא לחמו בלילה וגלובל באו ולמדו אותם להלחם בלילה וליזום. הישראלים שהיו שם באו מקולומביה אחרי שאימנו שם את הצבא בלוחמת ג׳ונגלים. למעשה אותם גורמים בפרו שאישרו וחתמו על החוזים מול גלובל עכשיו באים בטענות למי שאישר את החוזים.

"משרד הנשיאות ושר ההגנה עברו על כל החוזים מול גלובל. הכל שקוף וגלוי.בגלל אינטרסים פנימיים יש עכשיו את החקירה הזוי", אמרים גורמי ביטחון ישראלים. כיום נמצאת CST במקסיקו, קולומביה, וגם באפריקה. היא פועלת בנוסף בתחומים אזרחיים כמו ביוב חקלאות וייעוץ פוליטי אסטרטגי.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית