רפואת חירום

כנס מיוחד של מד"א בשיתוף הצלב האדום העולמי שיערך השבוע יכין רופאים ואחיות להתמודדות בטיפול כירורגי בפצועים דחופים במקרה של מלחמה או אסון טבע
(צילום: AP)

מד"א בשיתוף הועד הבינלאומי של הצלב האדום יערכו השבוע לראשונה בישראל כנס מיוחד בנושא המוכנות הישראלית למקרה של רעידת אדמה קטלנית, צונאמי, מלחמה ועוד.

בכנס ישתתפו 25 רופאים ואחיות בכירים מבתי החולים ברחבי הארץ בנושא 'ניהול המענה הכירורגי במצבי אסון באמצעים מוגבלים', שמטרתו להכין את כוחות הרפואה בארץ להתמודדות עם טיפול כירורגי במצבי אסון (דוגמת רעידת אדמה בתנאי שטח ללא חשמל, ללא מים זורמים, תנאים סניטרים לא סטריליים וללא ציוד רפואי מתקדם).

מד"א, כנציגות הצלב האדום בישראל, נערך לטפל במצבי אסון המוניים. עד היום משלחות של אנשי רפואה מישראל שהגיעו לאזורי אסון בעולם, פעלו בתנאי בית חולים שדה עם ציודים מהמתקדמים בעולם, בהכשרה זו ילמדו כיצד ניתן להתמודד ולהציל את חיי הפצועים באמצעים מוגבלים בלבד.

בין היתר, ייקח חלק בכנס ד"ר הראלד וויין, המנתח הראשי של הועד הבינלאומי של הצלב האדום העולמי בג'נבה, מומחה ובעל ניסיון בינלאומי רב בתחום טיפול בפצועים וניתוחים במצבי אסון שפעל במדינות רבות ובהן עיראק, אפגניסטן, טוניס ולוב.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית