ראייה לטווח הרחוק

חברת קאמרו שמייצרת מכ"מים שמצליחים "לראות" דרך הקיר יצרה גרסה חדשה מוקשחת של המערכת XAVER 100 שמאפשרת כעת גם גילוי של אנשים במרחק של 20 מטר ושידור אלחוטי של הממצאים. צפו בסרטון

חברת קאמרו פיתחה גרסה חדשה ומשודרגת למערכת שרואה מעבר לקירות XAVER 100 שמאפשרת גילוי של עצמים חיים עד למרחק של 20 מטר במקום שמונה מטר שאפשרה הגרסה הקודמת.

המערכת שגודלה הוא כשתי מחסניות מיועדת לשימוש לוחם בודד ונותנת לו אינדיקציה ראשונית האם בחדר הסמוך ישנם אנשים. קאמרו, שנרכשה לפני כשנה על ידי קבוצת SK של סמי קצב, מפתחת מערכות ראיה דרך קירות (Through The Wall Imaging או Radar Wall Through) שמתבססות על מכ"מים בעלי אורכי גל קצרים, אשר פולטים פולסים אלקטרו - מגנטים שחודרים את הקיר ויכולים לזהות עצמים חיים ולקבוע את מיקומם.

המידע הנצפה והמוצג על ידי המערכות מאפשר לכוחות מיוחדים של צבא או משטרה לקבל בזמן אמת החלטות ביצועיות. מלבד להגדלת טווח הגילוי, השדרוג של ה- XAVER 100 הוא קשיח במיוחד, עמיד למים ולכלוך ומותאם לשימוש צבאי, הוא מאפשר שידור אלחוטי לכוחות אחוריים, כולל ממשק משתמש אינטואיטיבי, ועיצוב אגרונומי לשימוש נוח בשתי ידיים.

מלבד ל- XAVER 100 מציעה החברה גם מערכות גדולות הרבה יותר, שאינן מותאמות לשימוש לוחמים בודדים, אך מאפשרות תמונה ברזולוציה גבוהה מאוד. מערכותיה נמצאות בשימוש של כוחות ביטחון ביותר מ-20 מדינות כיום וביניהן הודו, סינגפור, איטליה, צרפת, ועוד. בנוסף, מערכת שלהם נמצאת גם בשימוש של אחת היחידות המיוחדות בצה"ל.

המערכת החדשה כבר זוכה להתעניינות מצד צבאות ומשטרות באירופה וארצות הברית.

צפו בסרטון המציג את יכולות המערכת:

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית