קולטים עוד שותפה

חברת Harpia הברזילאית שנמצאת בבעלות משותפת של אלביט מערכות ו- Embraer Defesa תקלוט שותפה נוספת שתחזק את שליטתה בשוק המל"טים בברזיל
מל"ט מדגם "הרמס 900" (צילום: אלביט מערכות)

חברה הבת של אלביט מערכות בברזילAEL חתמה על הסכם עם ענקית התעופה הברזילאית Embraer Defesa שאיתה היא שותפה בחברה Harpia, לכניסתה של חברת Avibras כשותפה נוספת בחברה.

כניסתה של Avibras ל- Harpia צפויה להגדיל את שיתוף הפעולה בתחום המל"טים בברזיל. על פי ההסכם, Avibras תחזיק ב- 9% ממניות Harpia, AEL תחזיק ב 40% מהמניות, כאשר Embraer Defesa תישאר בעלת המניות הגדולה ביותר עם 51% מהמניות.

במסגרת ההסכם שנחתם בין שלוש החברות הוחלט כי פרויקט המטוסים ללא טייס של Harpia Falcão, ייכלל בסל המוצרים של Harpia ויחזק את התכולה המקומית ברזילאית של השותפות. פרויקט Falcão מפותח על ידי Avibras עבור צבא ברזיל ומיועד לביצוע משימות איסוף מודיעין, הרכשת מטרות, תמיכה בהכוונת אש, הערכת נזקים ויכולת תצפית בים וביבשה.

"Avibras מביאה ל-Harpia את יכולות המל"ט המתקדמות ביותר שפותחו באופן עצמאי בברזיל עד כה, והופכות את Harpia, שכבר נהנית משילוב היכולות המתקדמות של Embraer Defesa ו-AEL, לחברה בעלת כל המרכיבים הדרושים להצלחתו של פיתוח הדור המתקדם ביותר של מטוסים ללא טייס בברזיל, העונים לצרכי המדינה", אמר שלמה ארז, מנכ"ל AEL.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית