בלובירד פיתחה מזל"ט חדש

המזל"ט "Thunder B" שוקל 24 ק"ג ויכול להשהות באוויר כ-20 שעות. הוא יאפשר ביצועים שעד היום היו אופייניים למל"טים הרבה יותר כבדים

יצרנית המזל"טים בלובירד פיתחה מזל"ט חדש שנקרא "Thunder B". המזל"ט ששוקל 24 קילוגרם, מאפשר ביצועים שעד היום היו אופייניים למל"טים ששוקלים 150 קילוגרם ומעלה.

המזל"ט מיועד באופן עיקרי לשימושי מודיעין ותצפית, אך ניתן לעשות בו גם שימוש לצרכי מיפוי. הוא מסוגל לשהות באוויר כ-20 שעות עם מנוע רגיל ובין שבע לשמונה שעות עם מנוע חשמלי. כאשר במקרים רבים יש צורך בשילוב בין פעילות חשאית שמאפשר המנוע השקט לבין שהייה ארוכה יותר באוויר. המזל"ט מצויד במטע"ד שיצרה חברת קונטרופ וכולל שלושה סנסורים – מצלמת וידיאו, מצלמה IR מקוררת וסמן לייזר לטובת הכוונת הכוחות המבצעיים.

מעבר לכך, הוא יכול גם לשאת מטע"דים מסוגים שונים, כמו מטע"ד מתוצרת בלובירד עצמה שכולל מצלמות יום ו-IR ברזולוציה מאוד גבוהה של עד ארבעה סנטימטר לפיקסל, עבור פעולות של מיפוי שטח.

לדברי איתי תורן מחברת בלובירד המזל"ט אמור להפוך למבצעי לקראת סוף 2013. החברה נמצאת כעת כבר במשא ומתן עם שני לקוחות, אך המזל"ט זוכה גם להתעניינות רבה מצד גופי ביטחון בארץ ובעולם.

**

הכתבה מופיעה בגיליון מספר 12 של המגזין ישראל דיפנס היוצא לאור בימים הקרובים

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית