"השינויים באזור יצרו הזדמנויות לשיפור מצבה האסטרטגי של ישראל"

מכון ה-INSS פרסם את ההערכה השנתית שלו. לטענת ראש המכון, האלוף (מיל') עמוס ידלין איראן כבר השלימה את איסוף המרכיבים שיאפשרו לה לפתח פצצה גרעינית לכשתחליט על כך

המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) פרסם את ההערכה האסטרטגית השנתית שלו לשנת 2013. האלוף (מיל') עמוס ידלין, ראש המכון וראש אמ"ן לשעבר, אמר במסיבת העיתונאים כי השינויים באזור יצרו הזדמנויות לשיפור מצבה האסטרטגי של ישראל בשנה הקרובה "על אף האיומים ההולכים וגוברים בפניהם עומדת ישראל".

ידלין המשיך ואמר כי עמדת המכון היא שפצצה גרעינית איראנית מסוכנת יותר מפעולה נגד איראן, אולם "עדיין לא הגענו לנקודת ההכרעה ויש לתת הזדמנות לדיפלומטיה בינלאומית או לפעולה אמריקאית". ידלין הוסיף ואמר כי על ממשלת ישראל לזנוח את העמדה הפאסיבית בה נקטה בשנה החולפת ולנקוט ביוזמות בכל הקשור לפתרון סוגיית הגרעין האיראני וההסכם עם הפלשתינים.

לדבריו, איראן השלימה את כל המרכיבים המאפשרים לה לפתח פצצה גרעינית ברגע שתחליט על כך. לטענתו זה מחייב פעולה ישראלית או אמריקאית. "על ישראל להעמיק את הדיאלוג האסטרטגי עם ארה"ב.

"האינטרס הישראלי נמצא דווקא בהסכם שיגובש בין איראן לארה"ב - דרך זו עדיפה על דרך צבאית שצפויה. איראן צפויה לעבור את הקו האדום בתקופה שבין האביב לקיץ 2013", העריך ידלין.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית