המנמ"רים מתוסכלים מחסמי תקציב

"הלקוחות שואלים אותנו כיצד ניתן למקסם את היעילות, אלו טכנולוגיות יסייעו להם לקדם את עסקיהם ומהי הדרך הנכונה לחסוך בהוצאות. קיים עיסוק רב בעולם ה IT בכישלון של הטמעת המערכות ואין ספק כי התסכול רב כשמנסים לקדם חדשנות", אומר אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים בכנס לקוחות של החברה

המנמ"רים מתוסכלים מחסמי תקציב

אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים בכנס לקוחות במלון יערות הכרמל (יח"צ)

"בינת תקשורת מחשבים סיימה את שנת 2012 בצמיחה משמעותית, ולמעשה הצגנו צמיחה בשיעור של פי 3 מהממוצע בשוק ה-ICT הישראלי. צמיחה זו נגזרת מהגדלת הפעילות בכמעט כל זרועות החברה, ובעיקר בפרויקטים, שירותים ופעילות בחו"ל", כך פתח אלון בן צור מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים את כנס הלקוחות של החברה שהסתיים היום, אשר התמקד בטכנולוגיות המידע כמנוף לצמיחה עסקית ב-2013.

בכנס בן היומיים שקיימה החברה במלון יערות הכרמל בחיפה, השתתפו מנמ"רים בכירים ממגוון ארגונים. בכנס התארחו גם בכירים ממטה חברת לוקהיד מרטין בארה"ב, שדיברו על קונסולידציה בעולם הדאטה סנטר ועל מודיעין בעולם הסייבר. על שותפי הכנס נמנו החברות EMC, סיסקו, רדוור, צ'ק פוינט, מקאפי, הוט, נטאופטיקס וסיטריקס.

"ב-2012 ראינו כיצד מתחזקת ההבנה בקרב הלקוחות כי הם יכולים לדרוש מאתנו , כחברת אינטגרציה, פתרונות משולבים, וזאת בניגוד לתפיסה הישנה לפיה אנחנו יכולים להשתלב רק בחלק מהפרויקט, בהתמחות ספציפית. אנחנו רואים קונסולידציה בתחומים רבים, איחוד בין יצרנים ברמה עולמית, הנגזר גם מאיחוד בין הטכנולוגיות, ולכן הלקוחות נדרשים להסתמך יותר ויותר על אינטגרטור המסוגל לתרגם עבורם את הצרכים, ולהציע פתרון ממוקד ויעיל", אמר בן צור. 

"הלקוחות שואלים אותנו כיצד ניתן למקסם את היעילות, אלו טכנולוגיות יסייעו להם לקדם את עסקיהם ומהי הדרך הנכונה לחסוך בהוצאות. קיים עיסוק רב בעולם ה IT בכישלון של הטמעת המערכות ואין ספק כי התסכול רב כשמנסים לקדם חדשנות - אלמנט חשוב והכרחי בכל ארגון - ונכשלים. צריך להבין שקיימים שני חסמים משמעותיים להטמעת חדשנות בארגונים: תקציב, ותרבות ארגונית. התקציב הוא נושא שלגביו נדרשת החלטה של ההנהלה, אולם התרבות הארגונית נוגעת לעובדים עצמם, וקשה לשלב חדשנות כאשר העובדים נתקלים בפתרונות טכנולוגיים הדורשים מהם לעבוד בדרך שונה מהותית מהדרך בה הורגלו לפעול בעבר. בנקודה זו נדרשים הספקים והאינטגרטורים לסייע לארגונים, באמצעות לימוד טוב יותר של הצרכים בארגון, והתאמת המוצרים לצרכים אלו, במקום לנסות ולשכנע את הארגון כי מוצר המדף הוא הפתרון הטוב ביותר עבורו".

בן צור ציין כי במקרים רבים יש פער בין התפיסה של מנהלי מערכות המידע את הצרכים הארגוניים, לבין התפיסה בעיני העובדים, ומי שאמור להתאים את עצמו לצמצום הפער הזה הם מנהלי מערכות המידע, כיוון שלא נכון לבצע שינויים שטובים בעיני המנמ"ר אך נתפסים אחרת בעיני העובדים והלקוחות ופוגעים בסופו של דבר בארגון כולו. "יש צורך בהפעלת כלי מדידה טובים יותר, לספור כל דולר ולתעד, ובעיקר לזכור את ההוצאות ואת החיסכון בהן לאורך זמן. אנשי הכספים ישמחו להזכיר את ההוצאות, אך תפקידם של המנמ"רים הוא להזכיר גם את החיסכון ואת הערך לארגון שהביאו אותן הוצאות. צריך לזכור שמי שלא ימצא את הדרך להשקיע במערכות מתקדמות, יאלץ להשקיע לאורך זמן יותר בתפעול השוטף", אומר בן צור.

"מדברים לאחרונה הרבה על השימוש בחוכמת ההמונים ככלי לקבלת החלטות. אני מעדיף להסתכל על חוכמת ההמונים ככלי ללימוד. במקרים בהם חשים המנמ"רים כי אין להם מספיק ידע, עליהם להסתכל על הפעילות בארגונים אחרים, אפילו גדולים יותר, ולקבל משם את המידע והרעיונות שיאפשרו להם להגיע לתובנות באשר לצרכים והפתרונות הרלוונטיים בארגונים שלהם".