רוסיה גינתה התקיפה; "ישראל יידעה את ארה"ב"

יותר מיממה לאחר התקיפה לכאורה של ישראל בסוריה, סוערות הרוחות ברחבי העולם. במוסקבה מגנים, בארה"ב מדווחים כי ישראל יידעה את הבית הלבן בתוכנית

רוסיה גינתה התקיפה; "ישראל יידעה את ארה"ב"

רוסיה וחיזבאללה התייחסו לדיווחים בכלי התקשורת הזרים על תקיפה ישראלית לכאורה של מטרות בשטח סוריה. רוסיה הודיעה כי "אפ הדיווחים נכונים, הרי שמדובר בהתערבות צבאית בלתי קבילה במדינה". רוסיה, כזכור, היא אחת מבעלות בריתו האחרונות של הנשיא בשאר אסד.

במקביל, פרסם גם חיזבאללה הודעת גינוי למה שכינה "התקיפה הישראלית נגד מתקן המחקר המדעי בסוריה".

כלי תקשורת בלבנון מדווחים כי צבאות סוריה, ירדן ולבנון העלו את הכוננות בעקבות הדיווחים על תקיפה אפשרית בסוריה. על פי הדיווח הצבא הסורי פרס כוחות באזור הגולן הסורי. על פי העיתון יחידות סוריות ויחידות של חיזבאללה הגיעו לגבעות כפר שובא וחוות שבעא בדרום לבנון.

במקביל מדווח כי מפקדת צבא לבנון הודיעה על כוננות בדרגה שלוש, וכי צבא ירדן העלה את הכוננות והכין יחידות משוריינות על הגבול בנהר הירדן וגם באזור לכיוון נהר הווזאני.

ה"ניו יורק טיימס" מדווח כי ישראל הודיעה לארצות הברית לפני שתקפה, לכאורה, בסוריה. הגורמים שהתראיינו לכתבה אישרו כי ישראל אכן תקפה בעומק שטח סוריה, באזור פרברי דמשק. הם אמרו כי להערכתם היעד היה כלי נשק מתוחכמים נגד מטוסים, שיועדו להגיע לחיזבאללה.

 

You might be interested also