צבא לבנון: מטוסי קרב ישראלים נכנסו לשטח האווירי שלנו

כלי התקשורת בלבנון מדווחים כי מטוסי חיל האוויר ביצעו לפחות שתי גיחות מעל מספר אזורים ברחבי לבנון

צבא לבנון: מטוסי קרב ישראלים נכנסו לשטח האווירי שלנו

כלי התקשורת בלבנון מדווחים כי מספר מטוסים של חיל האוויר הישראלי ביצעו שורה של גיחות מעל שמי המדינה במהלך שעות אמש והלילה. סוכנות הידיעות הלבנונית ציטטה הודעה של צבא לבנון הטוענת כי המטוסים חדרו בשעות אחר הצהריים לשטח האווירי של לבנון ושבו לבסיסם בשעות הערב.

על פי הפרסומים בלבנון מטוסי חיל האוויר הישראלי עברו מעל מספר אזורים ברחבי לבנון וביצעו גיחה נוספת משל שמי לבנון בשעות הלילה הקטנות. העיתון הלבנוני "הדיילי סטאר" טוען כי מדובר בכשבעה מטוסים שנראו מעל לערים צידון וחאלד.

בימים האחרונים גוברת המתיחות בגבול הצפון, על רקע החשש בישראל מזליגה של נשק מתקדם ונשק כימי מהצבא הסורי לארגוני הטרור, כגון חיזבאללה. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אף הודיע בתחילת השבוע, בפתח ישיבת הממשלה, כי ישראל עוקבת אחר הנעשה בסוריה בדריכות. "צריך להסתכל סביבנו. מה שקורה באיראן וגרורותיה ומה שקורה באזורים אחרים, נשק קטלני שנמצא בסוריה. המזרח התיכון אינו מחכה לתוצאות הבחירות והוא גם לא מפסיק בזמן הרכבת הממשלה", אמר נתניהו.

גם מפקד חיל האוויר, האלוף אמיר אשל, התייחס לסוגייה אתמול במהלך נאומו בכנס החלל הבינלאומי השמיני שעורכים מכון פישר ומשרד המדע. "אין לנו מושג מה יהיה בסוריה ביום שאחרי, יש שם ארסנל אדיר של נשק סטייס אוף דה ארט וזה על גבולותינו. האתגרים מורכבים, משתנים וזה לא הופך להיות קל יותר. אני לא חושב שמחר תהיה פלישה של דיביזיות לישראל, אבל האיומים מתקיימים במרחבים אחרים שהולכים וגודלים ואנחנו נסמכים על ההישגים שאליהם הגענו במהלך השנים", דברי אשל בכנס.