עלייה בביקוש בערכות מגן

על פי נתוני דואר ישראל מאז תחילת השבוע עלה הביקוש לערכות בלמעלה מפי 2 מהשבוע שעבר
(צילום: דו"צ)

מודאגים מהנשק הכימי הסורי? חברת דואר ישראל מדווחת כי מתחילת השבוע חלה עלייה משמעותית בביקוש לערכות המגן במוקדי החלוקה ברחבי הארץ. על פי נתוני החברה, ממספר ממוצע של כ - 1,400 ערכות שחולקו ביום בשבוע שעבר, עלתה כמות הערכות שחולקו בלמעלה מפי 2 מתחילת השבוע, ועמדה אתמול (שלישי) על למעלה מ- 4,000 ערכות.

ייתכן כי העלייה בביקוש מגיעה לאחר הדיווחים בכלי התקשורת הזרים על התקרבותם של כוחות המורדים בסוריה למאגרי הנשק הכימי של משטר אסד והאפשרות כי כלי נשק מתקדמים יזלגו לידי ארגוני הטרור, כגון חיזבאללה בלבנון.

בבאר שבע ובירושלים, למשל, עלה הביקוש לערכות המגן באופן ניכר, מכמויות של 100-400 ערכות ביום, חולקו השבוע למעלה מ- 1,000 ערכות מגן ביום אחד. גם במוקד ההזמנות של חברת דואר ישראל חלה עלייה בפניות מאזרחים ובכמות ההזמנות. מממוצע של כ-200 הזמנות ביום לאורך התקופה, וירידה בחודש האחרון לכ- 100 ביום, חלה עלייה משמעותית מתחילת השבוע, ובוצעו כ- 500 הזמנות ביום.

מחברת דואר ישראל נמסר כי היא ממליצה לציבור להשתמש בשירות ההזמנות הטלפוני, שמספרו 171, ולהימנע מהמתנה במוקדי החלוקה. הערכות יגיעו באמצעות שליח עד לבית המזמין. 

עד כה חילקה חברת דואר ישראל למעלה מארבעה מיליון ושבע מאות אלף (4,700,000) ערכות מגן.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית