"ישראל אישרה כי המתקן בפורדו נפגע"

ה"טיימס" הלונדוני מצטט גורמים ישראלים הטוענים כי יש אישור לכך שאירע פיצוץ במתקן העשרת אורניום בפורדו שבאיראן. הגורמים סירבו להתייחס לשאלה האם מדובר בפיצוץ מכוון או תקלה
המתקן להעשרת אורניום באיספהאן (צילום: AP)

העיתון הבריטי "הטיימס" מדווח כי גורמים ישראלים אישרו כי אכן אירע פיצוץ במתקן להעשרת אורניום בפורדו שבאיראן. על פי הדיווח הפיצוץ אירע ככל הנראה בשבוע שעבר וכי ממשלת ישראל בודקת את הטענות כי הפיצוץ גרם לנזק רב וללכידתם של למעלה מ-200 עובדי המתקן.

העיתון מצטט גורמים ישראלים האומרים עוד כי בינתיים האזור עוד לא פונה כיוון שממשלת איראן ככל הנראה מנסה להימנע מיצירת פאניקה במקום. לפי ה"טיימס", גורם רשמי בישראל אמר כי "אנחנו עדיין בשלבים ההתחלתיים של הבנה מה קרה וכמה משמעותי זה היה".

כזכור דבר הפיצוץ דווח לראשונה באתר WND. האתר ציטט עובד לשעבר במשרד המודיעין האיראני שערק למערב, שטען כי קיבל מידע מאיראן על הפיצוץ. המקור אמר עוד כי המתקן בפורדו נפגע באופן קשה בעקבות הפיצוץ. 

אתמול הכחיש סגן ראש הסוכנות האירנית לאנרגיה אטומית את הדיווחים לפיהם מתקן ההעשרה הגרעיני נפגע. סוכנות הידיעות האירנית "אירנא" ציטטה את הבכיר האיראני במה שהייתה התייחסות ראשונה לדיווחים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית