סימנטק: מנהל חדש, אסטרטגיה חדשה

סטיב בנט, נשיא ומנכ"ל סימנטק הודיע על אסטרטגיה חדשה אשר תייעל ותפשט את דרך ההתנהלות של החברה כך שתוכל לספק ביצועים משופרים משמעותית ללקוחות ולשותפים

סימנטק: מנהל חדש, אסטרטגיה חדשה

סטיב בנט, נשיא ומנכ"ל סימנטק (יח"צ)

"אסטרטגיית סימנטק ברורה: אנו רוצים לאפשר לאנשים, עסקים ומדינות למקד את האנרגיות שלהם ואת זמנם במימוש שאיפותיהם, במקום להתייגע בשאלה כיצד לשמור על חייהם הדיגיטליים בטוחים ומוגנים", אמר סטיב בנט, נשיא ומנכ"ל סימנטק. "זהו סיפור על יותר מיקוד וביצועים טובים יותר על-ידי סימנטק, כדי לעשות דברים לטובים יותר ולקלים יותר עבור לקוחותינו ושותפינו. הדרך שלנו נעה ישר קדימה: להציע מוצרים ושירותים טובים יותר תפורים טוב יותר עבור לקוחותינו, ולהקל עליהם לחקור, לחפש, לקנות, להשתמש, ולקבל את העזרה והתמיכה שהם צריכים."

היצע
מטרת סימנטק היא להמשיך לשפר את מוצריה ושירותיה הקיימים, ובאותה עת לפתח מוצרים ושירותים חדשים וחדשניים, העונים לצרכים חשובים שאינם מטופלים או לא זוכים למענה הולם. במשך הזמן יהיה ללקוחות מבחר יותר ויותר טוב אשר ימשיך לענות על צרכיהם המתפתחים ולספק ערך טוב יותר. סימנטק מתמקדת ב- 10 תחומים מרכזיים המשלבים מוצרים ושירותים קיימים לתוך פתרונות חדשים, חדשניים ומקיפים, אשר עונים לצרכים רבים של לקוחות עם היצע משולב וערך גבוה יותר. ההערכה הנה שתהליך הפיתוח הכולל יימשך בין 6 ל- 24 חודשים, בהתאם להיצע הספציפי.

הכוונה היא שהיצע מוצרים עתידיים וחדשים אלו, יותאם ויענה לשלושה צרכים מרכזיים של לקוחות: לפשט את הדרך להיות פרודוקטיביים ומוגנים בבית ובעבודה; לשמור על בטחון וציות (Compliance) של בתי עסק, ולשמור על מידע עסקי ועל יישומים תקינים ופועלים. ככזאת, סימנטק מתמקדת בכך ושוקלת פיתוח של היצע בתחומי הליבה הבאים:
• פרודוקטיביות כוח עבודה נייד
• הגנת נורטון
• ענן נורטון
• שירותי אבטחת מידע
• נהול זהויות/ Content Aware Gateway
• אבטחת מרכזי נתונים
• זמינות המשכיות עסקית
• גיבוי משולב
• ניהול מידע מבוסס ענן
• ופלטפורמת אחסון עצמים.

"לקוחות עדיין יוכלו לבחור את הפתרונות בהם הם רוצים להשתמש, אך מתוך תפריט רחב יותר של מוצרים חדשניים עם ערך גבוה יותר", אמר בנט. "איננו מציעים חבילות אותן הם צריכים לקבל כמו שהן. לקוחות יכולים עדיין להחליט מה נכון להם ולקנות בהתאם, אך יש להם אפשרות נוספת של מעבר להיצע משולב חדש אשר יספק גמישות נוספת שאנו יודעים שהם יזדקקו לה כדי להילחם באיומים המתפתחים בהתמדה, במיוחד דרך מכשירים ניידים והענן".

על מנת להמשיך לספק ערך ללקוחות בעתיד, סימנטק תגדיל את השקעותיה במחקר ופיתוח ובחדשנות מפיתוח עצמי, כדי לענות טוב יותר לדור הבא של צרכים. סימנטק גם תקים שותפויות אסטרטגיות בהן היא יכולה לשלב את מה שהיא עושה עם אחרים, כדי  להוסיף יותר ערך ללקוחות. זה  יעזור ללקוחות להיות מוכנים מראש אל אתגרי מידע והגנתו הגדלים בנקודות הקצה, הרשת ומרכזי נתונים.

"יש מערך עצום של צרכים שאינם מטופלים, או לא זוכים לטיפול הולם, אותם חווים הלקוחות ביחס להגנה, להעברה  ולניהול של מידע במכשירים מרובים", הוסיף בנט. "בעזרת משאבינו והידע שיש לנו, אנו בעמדה טובה יותר לענות על צרכים אלה מכל אחד אחר. יש לנו את התשתית לספק ערך אמיתי כדי לעזור ללקוחות, ואסטרטגיה חדשה זו תשפר הן את מיקודנו והן את ביצועינו. יש לנו גם את המומחיות לדעת ולראות מה הם יצטרכו בעתיד. זו שאלה של תיאום והתמקדות בצרכים הנוכחיים והעתידיים של לקוחותינו תוך מתן דגש על החדשנות, ביחד עם פיתוח טכנולוגיות חדשות".

פעילויות וארגון
תהליכי המכירות של סימנטק ימשיכו להתבסס בגדול על הערוץ לניהול לקוחות קיימים, כך ישחרר את כוח המכירות של סימנטק להתמקד ביצירת עסקים חדשים. סימנטק גם תשפר את ארגון השיווק עם יותר משאבים אסטרטגיים ויכולות להאצת מיקוד וגידול אורגני.

סימנטק יצרה משרד מנכ"ל חדש. צוות קטן של מנהלים בכירים (CFO, נשיא מוצרים ושירותים ומנהל תפעול ראשי) הוקם כדי לקבל במשותף החלטות תפעוליות ותפקודיות יחד עם סטיב בנט על בסיס יומיומי. כמו כן, למנכ"ל מדווחים ישירות מנהלים על בסיס תפקיד (כמו משאבי אנוש, כספים, תחום משפטי וכו') ומובילי המכירות הגאוגרפיים. קבוצה של צוות מורחב – הכולל מנהלים בכירים של פונקציות כמו IT, שיווק, תקשורת וטכנולוגיה – יהיו קבוצה אחרת המדווחת למנכ"ל.

על מנת להפוך את החברה ליותר גמישה ומסוגלת להתאים עצמה מהר יותר לצרכי הלקוחות, יושם דגש על מתן יותר העצמה, מידע ואפשרות לקבלת החלטות ישירות למנהלי השטח העונים לצרכי לקוחות על בסיס יומיומי. כך, יהיו פחות תפקידים ניהוליים בכירים וניהול בדרגי ביניים, מה שיביא להפחתה בכוח העבודה. השלמת תהליך זה צפויה עד סוף יוני 2013.

"סימנטק היא חברה חזקה עם מוצרים ומותגים מובילים ועובדים נפלאים", הוסיף בנט. "מנהלים ועובדים של החברה בעבר השאירו לנו מורשת מעולה של נכסים, עליהם אנו מבססים את תנועתנו קדימה. השלב הבא יהיה לשנות דברים כדי לאפשר לנו להתאים עצמנו מהר יותר לשוק, ובסופו של דבר, להמשיך את מסורת סימנטק ואת הסטנדרטים הגבוהים לאספקת ערך עצום לעובדינו, לקוחותינו, שותפינו ובעלי המניות".

You might be interested also