גוזל, כוכב או אולי עספור?

בחיל האוויר נערכים לבחירות החשובות באמת שיערכו בשבוע הבא: השמות העבריים למטוסי העתיד של החיל ה-F-35 ומטוס ההדרכה M-346
מטוס הקרב F-35 (צילוםף AP)

אחרי הבחירות לכנסת, חיל האוויר נערך לבחירות החשובות באמת מבחינתו: בחירת השמות העבריים של מטוסי העתיד של החיל, מטוס הקרב החמקן ה-F-35 ומטוס ההדרכה החדש של קורס הטיס ה-M-346.

בבחירות לכנסת ה- 19, לפחות בשיכוני חיל האוויר יאיר לפיד זכה לניצחון מוחץ, כעת מעניין לגלות מי היה השם שיזכה לאתר את מטוסי העתיד של החיל. בשבוע הבא יתמודדו זה מול זה השמות "גוזל", "איה", "כוכב" ואפילו "עספור", במירוץ על השם למטוס הבא של חיל-האוויר. המפקדים הבכירים של החיל, בראשות מפקד חיל האוויר האלוף אמיר אשל, ידונו בתכונות של כל אחד מהשמות המועמדים, בהקשר ההיסטורי של כל אחד מהם ובמידת התאמתם למטוס, ולבסוף יכריעו איך יקראו לכלי הטיס החדשים שיצטרפו לשורות חיל-האוויר.

מטוס ההדרכה הבא ה-M-346 האיטלקי צפוי לנחות בישראל ב-2015 ולשפר את הכשרת פרחי הטיס לקראת שיבוצם בטייסות ה-F-15 ו-F-16 המבצעיות. יותר מ-200 שמות הוצעו למטוס ההדרכה, יותר מ-20% מתוכם שמות של ציפורים כמו "איה" ו"תנשמת". אחד השמות הפופולאריים ביותר בקרב המציעים היה "גוזל" (בכל זאת, המטוס מיועד עבור פרחי טיס צעירים), אך ניצח אותו "דוכיפת", הציפור הלאומית של ישראל, שזכתה ל-14 תומכים. מספר הצעות נבחרות הועברו לדיון ברשות מפקד חיל-האוויר, האלוף אמיר אשל, והתוצאות צפויות להגיע ממש בשבועות הקרובים.

החמקן F-35 צפוי לנחות בישראל בעשור הקרוב ולהביא לחיל-האוויר את בשורת הדור החמישי של מטוסי הקרב. בין יתר השמות שהוצאו עבור מטוס זה: "טורף" (שיצטרף למסורת ארוכה של כלי טיס כמו ה"נץ" וה"עיט"), "סערה" (שתשתלב היטב עם מטוסי ה"ברק" וה"סופה"), "כוכב", "רוח" ו"ענן". את המנצח מביניהם ייבחר פורום של בכירי החיל, שיכריעו בשבוע הבא מה יהיה שמו העברי של מטוס הקרב העתידי של חיל-האוויר.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית