התמודדות המגזר הפיננסי עם הענן

כיצד מתמודדות חברות פיננסיות עם המעבר לענן? חברות vmware ונטאפ מציעות פתרון משולב המאפשר יישום טכנולוגיה חדשה על גבי תשתית קיימת
(shutterstock.com)

העולם הפיננסי עומד בפני מספר אתגרים משמעותיים, ביניהם הרחבת נפחי נתונים, דרישה לזמני תגובה מהירים מאוד, ניתוחים עתירי מחשוב, ניהול סיכונים וכן האתגר המשולש, הכולל ביצועים משופרים, שקיפות ויעילות. במקביל, נקבעים כללי רגולציה בינלאומיים חדשים הדורשים שקיפות מלאה וביקורות חיצוניות של מוסדות פיננסיים.

אתגרים אלו יצרו קרקע פורייה למוצרים חדשים בתחום הפיננסי. למרות חוסר הוודאות הכלכלית, ממשיכים מרבית הארגונים להשקיע בטכנולוגיות לאספקת תשתיות מחשוב זריזות וגמישות, תוך הקפדה על נושא החיסכון. דוגמא לכך ניתן לראות בהתפתחות מחשוב הענן, שמציבה בפני מנהלי מערכות המידע בארגונים אפשרויות רבות ומגוונות. הצורך בכלים לניהול מדויק של ההיבטים הפיננסיים במערכות המידע, הפך קריטי לאלפי חברות ברחבי העולם.

באירוע "אתגרי IT במגזר הפיננסי", לבכירים בעולם הפיננסי, שיתקיים ב- 28 בינואר, במלון שרתון ת"א, יחשפו החברות VMware ו- NetApp מגוון פתרונות, המאפשרים לארגונים להתמודד עם האתגרים העומדים בפניהם, תוך עמידה בניהול סיכונים ושקיפות מלאה לביקורות חיצוניות.

החברות מציעות פתרון שיתופי מבוסס על מודל מאובטח של מחשוב ענן, ללא צורך בעקירה והחלפת התשתית הקיימת. הפתרון משלב את הגמישות והיעילות שמציעה ארכיטקטורת האחסון המאוחד של NetApp  המבוססת על מערכת ההפעלה Data ONTAP‎‏‎, ביחד עם חבילת תשתית הענן של VMware, ומספק שילוב של יכולות ניהול ענן, הקצאה, גיבוי ושחזור.

בנוסף, מציעה חברת VMware את פתרונות חברת דיגיטל פיול הישראלית, אותה רכשה לפני כשנתיים, לניהול ההיבטים הפיננסים של ה-IT בסביבת ענן. פתרונות אלו מאפשרים לארגונים לנהל ביעילות סביבות IT, על ידי תהליך מדידה ודיווח, בהתאם למדדים הנקבעים על ידי בעלי המניות בחברה.
הטמעת פתרונות אלו בסביבות ענן מגלות לעיתים הוצאות תפעוליות, אותן לא ניתן היה לחשוף בעבר. בעקבות זאת, יכולים מנהלי מערכות מידע ומנהלי כספים למנף את השקעותיהם במערך ה  IT-ולהפוך אותו ליתרון עסקי בעל ערך מוסף.

פתרונות האחסון של חברת NetApp מאפשרים לחברות פיננסיות לנהל, לשמר ולהגן על המידע של מאות אלפי לקוחות בהיבט העסקי וכן בהיבט הרגולטורי בכל עת, ובכל מקום. בין המערכות הנפוצות בתחום הפיננסי ניתן למצוא את FAS3220,FAS3250  וסדרת ה-6200 המציעות יכולות מובנות לעבודה עם  Flash ובכך מהוות בסיס דרוש לתשתית נתונים זריזה, גמישה ודינאמית, הפועלת מסביב לשעון.

מערכות אחסון FAS נועדו לשימוש בסביבות SAN ו-  NAS ולכן תוכננו לסייע לארגונים גדולים ולחברות בגודל בינוני, המבקשות לאחד את היבטי התפעול בפלטפורמת אחסון משותפת וליהנות משיפור של עד 80% בביצועים, ואפשרות להוספת קיבולת כפולה מעבר למערכות הקיימות בטווח זמן בינוני.

רענן ביבר הוא מנכ"ל חברת VMware, ישראל. שלומי פרייס הוא מנכ"ל חברת נטאפ,ישראל

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית