האלופים לא הורשו להגיע לכנס לזכרו של ליפקין-שחק

ברק החליט לבטל את הופעותיהם של סגן הרמטכ"ל ומפקד המכללות בכנס לזכרו של אמנון לפקין שחק, משום שהחליט כי אין זה ראוי שאלה ידברו על אתגרי צה"ל ובניין הכוח יום לאחר הבחירות
הרמטכ"ל גנץ, האלוף אייזנקוט ושר הביטחון ברק (צילום: אריאל חרמוני, משהב"ט)

שר הביטחון אהוד ברק, שנמצא כעת בדאבוס שבשוויץ בפורום הכלכלי העולמי השנתי, החליט למנוע את השתתפותם של סגן הרמטכ"ל החדש האלוף גדי אייזנקוט ושל מפקד המכללות הצבאיות האלוף יוסי ביידץ בכנס לזכרו של אמנון ליפקין שחק ז"ל שנערך היום במרכז הבינתחומי בהרצליה.

שני האלופים היו אמורים לנאום הבוקר בכנס ולדבר על האתגרים העתידיים של צה"ל ועל בניין הכוח העתידי ומגבלות הכוח הצבאי, אולם גורמים בכירים במערכת הביטחון טענו כי אין זה ראוי שיום לאחר הבחירות אלופי צה"ל יתבטאו בציבור בסוגיות האקטואליות שעל הפרק ולכן ביטל ברק את ההופעה המתוכננת.

בתחילה צה"ל אישר את השתתפות האלופים בכנס אולם התנה זאת בכך שדבריהם לא יצולמו בידי אמצעי התקשורת אלא באמצעות יחידת דובר צה"ל, עם זאת, ברק החליט לבטל את הופעתם.

האלוף אייזנקוט היה אמור לדבר על הניסיון של צה"ל בעשור האחרון בין ניתר במהלך האינתיפאדה השנייה, מלחמת לבנון השנייה ומבצעי עופרת יצוקה ועמוד ענן, מה שהעלה את החשש כי יכלול גם אמירות אקטואליות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית