בקמעונאות, החוויה היא הכל

חברת מוטורולה סולושנס, ספקית מובילה של פתרונות תקשורת למשימות קריטיות ושירותים לארגונים ולגופי ממשל, הציגה את הפתרונות החדשים והחדשניים ביותר שלה בוועידה השנתית ה- 102 של פדרציית הקמעונות הלאומית בארה"ב (NRF), שהתקיימה ב- 13-16 בינואר 2013 בניו-יורק
Motorola Retail Solutions (יח"צ)

בעולם הקמעונות העכשווי, חוויית הקניה היא הגורם המבדל החשוב ביותר מבחינתו של הקמעונאי. תחת הכותרת "החוויה היא הכל", הציגו מוטורולה ושותפיה העסקיים פתרונות חדשים שעשויים לסייע לקמעונאים ליצור חוויית קניות מותאמת אישית המקשרת אותם אל הקונים, מאפשרת לעובדי החנות לתת מענה מיידי לשאלות הקונים, תוך פריסה אפקטיבית של תשתיות המערכות ומזעור הצורך בתמיכה של אנשי טכנולוגיות המידע.

מוטורולה הציגה שורה של מוצרים אותם חשפה לאחרונה:

סורק/משקל מדגם MP6000 התומך בריבוי משטחי סריקה – הפתרון הראשון של מוטורולה בתחום עיבוד התמונה והסריקה בעדשה כפולה (בי-אופטי), יסייע ללקוחות להאיץ את העבודה בעמדות הקופה, באמצעות סריקת ברקוד מסורתי המודפס על גבי תגיות נייר או ברקוד המוצג על גבי מסכים של מכשירים ניידים המוחזקים בידי הלקוחות.

תג חכם SB1 הוא מכשיר נייד חכם שניתן ללבישה, המספק כלים משופרים לאנשי מכירות ועובדים ביישומי ניהול משימות, בדיקת מחירי מוצרים וחיפוש פריטים במלאי, על מנת לספק שירות משופר ורמת יעילות גבוהה במיוחד.

מחשב נייד MC40 הוא המחשב הנייד הראשון המיועד לריבוי משימות בעולם הקמעונות, המשלב כלים לניהול מלאי ועבודה שיתופית יחד עם יכולת תפקוד מתקדמת כנקודת מכירות ניידת (mPOS) – הכל במכשיר בגודל נוח במיוחד.

טאבלט ET1 מתוכנן ככלי סיוע למכירות, נקודת מכירות ניידת, אמצעי איתור מיקום פריטים, ניהול רצפת מכירות ויישומי ניהול ניידים. הטבלט מבוסס מערכת ההפעלה אנדרואיד זמין בתצורות המיועדות לרשתות רחבות (WAN) ורשתות מקומיות אלחוטיות (WLAN), ומביא את חוויית המשתמש האופיינית לשוק מוצרי הצריכה אל מכשירי הטבלט הארגוניים.

מערכת ניהול עובדים ניידים היא מסגרת תוכנה כוללת המקשרת את כל המערכות הפועלות בחנות, מגדירות משימות וקובעות מי מהעובדים מתאים ביותר לביצוען. המערכת מנתבת את המשימה ישירות למכשיר הנייד של העובד הנבחר, מנטרת את תהליך הביצוע עד להשלמתו, ומסלימה את הטיפול על פי הצורך, תוך שהיא מספקת למנהלים תמונה בזמן אמת של מצב המשימה.

כמו כן, בין המוצרים שהוצגו לראשונה בתערוכה, ניתן למצוא שורת מערכות חדשות כגון:

סדרת CC של מוטורולה (ראשי תיבות אנגליים של Customer Concierge), היא חלק מחבילת "הקונה המקושר". סדרת הכלים החדשה תציע יכולות חיפוש מוצרים בין מעברי החנות ובתהליך מקוון, יחד עם כלים לניהול שיחות וידיאו ואודיו המאפשרים להציע רמה חדשה של שירות ללקוחות. המסך מאפשר שימוש בממשק מגע לצורך חיפוש אינטראקטיבי, חתימה אלקטרונית, ותקשורת לשירות לקוחות במסגרת מכשיר אחד. הסדרה מגשרת בין חוויית הגלישה, הקניה במכשיר הנייד והקניה בחנות – ומאפשרת לקונה לתקשר עם איש המכירות על מנת לקבל סיוע מיידי באמצעות מכשירים דוגמת MC40 ו- SB1.

תשתיות רשת רחבה ורשת מקומית אלחוטית משמשות כבסיס לתקשורת עם קונים ומשפרות את תפקוד אנשי המכירות בחנות. פלטפורמת השירותים המשולבת NX 9510 מפשטת את תהליכי הפריסה, השליטה והניהול של מכלול הרשת על ידי צוות טכנולוגיות המידע, ומספקת לוח מחוונים לצורך ניהול מרכזי של רשתות קוויות, אלחוטיות ותקשורת טלפון, תוך הבטחת איכות הרשת ברמת הסניף או השלוחה המקומית. קמעונאים יכולים להשתמש במערכת גם על מנת להקצות הרשאות גישה לאורחים, לבצע ניתוח אנליטי ולהציע שירותים מבוססי מיקום המאפשרים לשפר את חוויית הלקוחות.

תקשורת קמעונאית אחודה מהווה חלק מפתרונות התקשורת לצוותים וניהול התקשורת של מוטורולה. הסביבה האחודה הזאת מספקת יכולות טלפוניה, על גבי הפלטפורמות האחודות מדגמי NX 4500 ו- NX 6500 של מוטורולה, לרבות תקשורת קול על גבי רשתות רחבות אלחוטיות, VoWLAN, טכנולוגיית לחץ ודבר (PTT) ותקשורת SMS, הכל על מנת לאפשר לעובדי החנות לתקשר מיידית ולשתף פעולה עם עמיתיהם בעזרת טלפונים חכמים, מחשבים ניידים ומערכות תקשורת רדיו. תקשורת קמעונאית אחודה אף מסייעת לקמעונאי לצמצם את זמן ההמתנה למענה לשיחה, ולמזער את שיעור הפניות הננטשות על ידי הלקוח, באמצעות ניתוב שיחות נכנסות אל הכתובת המתאימה ביותר במסגרת הארגון.

מוטורולה הציגה גם אוזניה מקצועית חדשה בתקשורת Bluetooth למכשירי הרדיו שלה מדגמי CLP, המספקת עד שמונה שעות דיבור. המכשיר החדש מאפשר החלפה נוחה של החלק הנושק לאוזן עצמה, באופן המאפשר שיתוף האוזנייה בין משתמשים העובדים במשמרות שונות. התאמה ייעודית למכשירי קשר דו-כיווניים מיועדת למנוע גניבה של האוזנייה לצורך שימוש במכשירים פרטיים.

פתרונות לשירות עצמי המוצעים על ידי מוטורולה סולושנס כוללים עתה גם את המיקרו-קיוסק MK3100, המשלב מגוון כלים לשימוש עצמי דוגמת בדיקת מחירים וזמינות במלאי, תזמון משימות עובדים, והדרכת עובדים. העמדה יכולה להריץ וידיאו במסך מלא ולשמש כממשק ליישומי Web אינטראקטיביים – והיא היחידה מסוגה המציעה כלי עיבוד תנועה מותאם לקריאת ברקוד, המסייע בשיפור נאמנות הלקוחות ושביעות רצונם.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית