יותר ספינות חיל הים עוברות שדרוג

חיל הים מגביר פעילותו המבצעית אל מעבר לגבולות המדינה ובמספנות החיל מכינים את הספינות לביצוע פעילות בזמן קצר מבעבר. לקראת קליטת הצוללות ישלחו גם צוותים להכשרה בגרמניה
מספנות חיל הים (צילום:אורי ברקת)

כמות כלי השיט העוברים שדרוג מבצעי בבסיס מספנת חיל הים בחיפה הוכפלה עקב הגידול במספר מבצעי חיל הים בארבע השנים האחרונות.

"חיל הים לוקח חלק פעיל בתקיפות רבות, וכלי המלחמה שלו צריכים להיות בכשירות מלאה בכל מצב. מבצעים רבים יוצאים לעיתים גם בהתראה קצרה, ולכן פיתחנו בשנים האחרונות יכולת להכין אונייה למבצע גדול בתוך זמן קצר יותר מבעבר" אומר יושב ראש ועד עובדי מספנת חיל הים, ניסים אלימלך.

לדבריו, המבצעים התכופים מביאים לשחיקה מוגברת של כלי השיט דורשים מן המספנה לבצע שינויים בכלים על מנת לתת מענה לדרג המבצע. "בשנים האחרונות שדרגנו מערכות לחימה רבות, המשפרות בין היתר את מהירותן של ספינות הבט"ש, המסיירות לאורך החוף ואמונות על הגילוי החופי" הוא מספר.

אחד האתגרים המרכזיים של המספנה בימים אלה הוא היערכות לקליטתן של שלוש הצוללות החדשות שעתידות להגיע לחיל מגרמניה עד שנת 2017. “הצוללות בעלות טכנולוגיה ברמה הגבוהה בעולם, ולכן ההיערכות לקראת הגעתן מורכבת מבחינה טכנולוגית" הוסיף אלמליך.

שדרוג מערכות הנדסיות ואלקטרוניות מתוחכמות בצוללות מהווה חלק עיקרי בעבודת המספנה. כדי לתת מענה מתאים, במספנה יגדילו השנה את מספר עובדי צה"ל העוסקים בתחום הצוללות, והם יישלחו בחודשים הקרובים לקורסים בגרמניה, במסגרתם ילמדו על מבנה הצוללות החדשות.

===

הכתבה פורסמה לראשונה בעיתון "במחנה"

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית