הורידו הנחיות מהאינטרנט להרכבת מטעני צינור

השב"כ והמשטרה עצרו שני תושבי הפזורה הבדואית בחשד שתכננו לעשות פיגועים ולשגר רקטות לעבר ישראל. השניים נעזרו גם בחייל צה"ל שמכר להם תחמושת תמורת סמים

הורידו הנחיות מהאינטרנט להרכבת מטעני צינור

הפיגוע בתל אביב לפני כחודשיים

הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של השב"כ וימ"ר נגב נעצרו לפני כשלושה שבועות שני אחים ערבים ישראלים, אזרחים מהפזורה הבדואית בנגב, אשר הודו בחקירתם בכוונה לבצע פיגועים בישראל, בקיום מגעים עם גורמי טרור ברצועת עזה ובחו"ל, בהכנת מטעני חבלה ובניסיון להרכיב רקטות לצורך ירי לעבר יעדים בישראל.

מחקירת הפרשה עולה כי גם שני אזרחים ישראלים יהודים, אחד מהם חייל צה"ל, סיפקו לעצורים, בתמורה לסמים, אמל"ח, שנגנב מצה"ל, וששימש להכנת מטעני חבלה. גם אלה נעצרו על ידי המשטרה.

האחים העצורים, תושבי פזורת אבו קוידר בנגב הם: מחמוד יוסף מחמד אבו קוידר וסאמח יוסף מחמד אבו קוידר. בחקירתו הודה מחמוד בכוונה לבצע פיגועים בעיר באר שבע, כולל פיגוע התאבדות בתחנה המרכזית, פיגוע דריסה בבניין 'מירס' ופיגוע כנגד רכבת ישראל, ביחד עם אחיו סאמח.

בין היתר מחמוד אסף מודיעין על היעדים שנבחרו והכין בביתו מטעני צינור, שאת ההנחיות להרכבתם הוריד מאתרי אינטרנט בהם גלש. חלק מהמטענים פוצצו בשטחים פתוחים, לצורך בחינתם, ובשאר התכוון מחמוד להשתמש כנגד כוחות משטרה, שיגיעו לפנות את בתי המשפחה הבנויים שלא כחוק בפזורה.

עוד עלה בחקירה כי מחמוד רכש חומרי נפץ ותחמושת מחייל בשירות סדיר וכי תכנן לייצר רקטות ולשגרן לעבר יעדים בישראל, גם במקרה זה הוא הוריד הנחיות מהאינטרנט. גם אחיו סאמח הודה בחקירתו במעורבות בייצור מטענים וכי הוא סייע להסתיר את התחמושת הגנובה.

מהחקירה עלה עוד כי שני האחים תכננו לגנוב רובה מהבסיס בו שירת החייל שסייע להם תמורת סמים, אך תכניתם זו לא יצאה אל הפועל נוכח הערנות שגילו החיילים בבסיס.

You might be interested also