המצב באלג'יר מסתבך

החוטפים, המקורבים לאל-קעידה, מחזיקים ב-41 בני ערובה מערביים ודורשים את נסיגת כוחות צרפת ממאלי. במערב מתכוננים להגיב "בכל האמצעים הדרושים"
כוחות צרפת במאלי (צילום: AP)

האם המערב מסתבך בצפון אפריקה? אנשי המיליציה האיסלאמיסטית בדרום אלג'יר הודיעו כי הצליחו לבלום ניסיון של הצבא האלג'יראי להיכנס לשדה הגז בו הם מחזיקים עשרות בני ערובה מערביים. הקבוצה השתלטה על שדה הגז לפני כיממה ולקחה כ-200 בני אדם בני ערובה בדרישה לעצור את המבצע הצבאי הצרפתי במאלי. הקבוצה מזוהה עם ארגון אל-קעידה.

סוכנות הידיעות במאוריטניה מדווחת כי במהלך הלילה שחררו החוטפים כ-150 בני ערובה אלג'יראים, אך עדיין ממשיכים להחזיק ב-41 הזרים שברשותם. בין הזרים נמצאים בעלי אזרחות בריטית, צרפתית, אמריקאית ויפנית. בצרפת, ארה"ב ובריטניה הודיעו כי יעשו כל מאמץ לשחרר את בני הערובה בהקדם האפשרי. רשת הטלוויזיה הבריטית ה - BBC דיווחה כי שר החוץ הבריטי, וויליאם הייג, אמר כי ממשלת בריטניה "פועלת מסביב לשעון" לפתרון המצב אותו הגדיר "מסוכן מאוד". הייג הביע ספקנות בנוגע לקשר ישיר בין החטיפה לבין התקיפה הצרפתית במאלי, וציין כי "בדרך כלל לוקח זמן רב לתכנן מבצעים מסוג זה".

בעקבות הדיווחים כי בין בני הערובה ישנם שבעה אזרחים אמריקנים, אמר שר ההגנה האמריקני, ליאון פאנטה, כי ארצות הברית תגיב למשבר בני הערובה ו"תפעל בכל האמצעים הדרושים".

במקביל החל צבא צרפת במתקפה הקרקעית באזור צפון מאלי במטרה להסיג את לחומי אל-קעידה שהשתלטו על חלק זה של המדינה. צרפת החלה במבצע הצבאי בסוף השבוע עם הפצצת מוקדי הכוח של הארגון במאלי. נשיא צרפת פרנסואה הולנד הודיע כי המבצע יימשך עד לשחרור האזורים מידי אל-קעידה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית