דו"ח סודי: אסד השתמש בנשק כימי בחומס

המגזין האמריקני "פוריין פוליסי" חשף מסמך של משרד החוץ האמריקאי שממנו עולה סבירות גבוהה כי אסד עשה שימוש בנשק כימי נגד אזרחים

המגזין "פורין פוליסי" מפרסם אתמול כי מסמך סודי של מחלקת המדינה, המעלה חשד גבוה כי אסד עשה שימוש בנשק כימי נגד מורדים בעיר חומס במהלך חודש דצמבר. עם זאת, הבית הלבן הכחיש בתוקף שאכן נעשה שימוש כזה.

על פי המגזין, המסמך נכתב על ידי קונסול ארה"ב באיסטנבול, סקוט קילנר, והממצאים בו מתבססים על חקירה של רופאים, פעילים ועריקים סורים. על פי הדיווח נעשה שימוש ב-15 פגזים כימים שנורו מטנקים. המגזין אף ראיין רופאים סורים שטענו כי טיפלו בקורבנות שנפגעו מנשק כימי ולא מגז מדמיע. לדברי הרופאים הסורים חמישה בני אדם נהרגו וכמאה נוספים סבלו מבעיות נשימה קשות, בעקבות פגיעה במערכת העצבים ומחלות קיבה ומעיים כתוצאה מהגז הרעיל.

הבית הלבן כאמור התייחס בספקנות לדיווח במגזין. דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן אמר הלילה כי הדיווח אינו תואם את ההערכות המודיעיניות בארה"ב לגבי הנשק הכימי בסוריה.  אך הזהיר כי "אם משטר אסד יעשה שימוש בנשק כימי, או לא יעמוד במחויבות שלו לאבטח אותו, הוא ישא באחריות לכך".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית