התע"א תספק מערכות ניווט אינרציאליות למשרד הביטחון

מדובר בעסקה בשווי של כ-40 מיליון דולרים. המערכות מיועדות לתותחים מתנייעים מסוג M109 של צה"ל

התע"א תספק מערכות ניווט אינרציאליות למשרד הביטחון

(צילום: התע"א)

התעשייה האווירית (תע"א) תספק למשרד הביטחון מערכות ניווט אינרציאליות מסוג TMAPS  - TAMAM Modular Azimuth Position System עבור תותחים מתנייעים מסוג M109 של צה"ל.

מדובר בעסקה רב שנתית עם פוטנציאל מצטבר הקרוב ל- 40 מיליון דולר. המערכות מספקות נתוני מיקום, כינון, כיוון והתמצאות מדויקים במרחב ומיועדות למגוון רחב של פלטפורמות כגון תותחים מתנייעים, תותחים נגררים, מכ"מים ארטילריים, משגרי טילים ורקטות, מרגמות, רכבי תצפית וכלי רכב נוספים.

דוד דינה, מ"מ מנהל מפעל תממ מחטיבת מערכות טילים וחלל אמר: "מערכת ה- TMAPS היא חלק מקו מוצרי ניווט יבשה שלם ומתקדם של התעשייה האווירית. אנו גאים כי נבחרנו על ידי משרד הביטחון לספק את המערכות לטובת התותחים המתנייעים של צה"ל".

דינה הוסיף ואמר כי: "יתרונות מערכת ה- TMAPS ניכרים ביכולותיה לנווט באופן אוטונומי את הפלטפורמה ישירות ליעד או על פי נקודות ציון שנקבעו מראש, ועם זאת, לבצע תיקונים בזמן אמת, תוך כדי תנועה, ולהגיע לרמות דיוק גבוהות ביותר. מערכת TMAPS גם מצטיינת במציאת כיוון צפון וביצוע כינון לתותחים להם נדרש דיוק גבוה במיוחד".

המערכת מספקת יחס עלות - תועלת גבוה במיוחד והיא מבוססת על מדידים מתקדמים ביותר מתוצרת התעשייה האווירית, בטכנולוגית (RLG (Ring Laser Gyro. מערכת ה- TMAPS פועלת היטב גם בזירות בהן יש חסימה, או קליטה משובשת של GPS.

You might be interested also