VMware vSphere5.1 - בחנו את יתרונות הגירסה החדשה

מהם היתרונות הקיימים ב-vSphere5.1 לעומת הגרסאות הקודמות?

מגבלת ה-vRAM בוטלה, וכן עודכן מנגנון הרישוי. תכונות כמו Fault Tolerance, Storage vMotion ו-Hot Add, שהיו קיימות עד כה בגרסת ה-Enterprise בלבד, נמצאות כיום גם בגרסת הסטנדרטית. בנוסף, מנגנון ה- vShield Endpoint (יכולת אנטי וירוס מרכזי ללא סוכן) הינו חלק מובנה מהמוצר הבסיסי בכל הגרסאות, ולא נדרש תשלום נוסף עבורו. בנוסף כלולה ברישוי vSphere יכולת הרפליקציה שמאפשרת ללקוחות לספק DR ברמת מכונה וירטואליות וכך להגדיל את הזמינות. השינויים הללו מעידים על כך שמדובר בחברה המקשיבה ללקוחותיה.

-VMware הבינו כי לארגונים הגדולים, התשתית הווירטואלית היא רק הבסיס וכי יש צורך הולך וגובר במוצרי ניהול וניטור מתקדמים לסביבות ענן ולסביבות גדולות ומורכבות. לכן, שינתה VMware את מודל חבילות רישוי למוצרים מתקדמים, כך שיוגדרו על פי מעבד (ללא מגבלת זיכרון או בכמות המכונות הווירטואליות המנוהלות), במקום שיידרש רישוי נפרד לכל מוצר ולפי מכונות וירטואליות. חבילות הרישוי נקראות vCloud Suites וכוללות vCenter Director, vCenter Operations SRM ואת הדור הבא של vShield Zones. לקוח ארגוני לא צריך יותר להתלבט בין מוצרי הניהול עצמם, אלא יכול לבחור את הפתרון המתאים לו על פי צרכיו.כל הפתרונות בגרסה 5.1 של המערכת, מאפשרים לעשות באופן אוטומטי את מה שניתן היה בעבר לעשות רק על ידי כתיבת סקריפטים. הפריסה והתפעול הופכים לאוטומטיים, תוך חיבור לכל הרכיבים של מערך המחשוב. בכל הנוגע לניהול, ה-vCloud Director מתקדם צעד אחד קדימה – ומאפשר להגדיר תשתיות מסוימות כווירטואליות, ולחלק אותה בין גופים שונים בארגון. זה למעשה נותן שליטה מלאה ומרכזית על כלל התשתיות הווירטואליות. ה-vCloud Director מנוהל בממשק Web ותומך ביותר מכונות וירטואליות ושרתים פיזיים, והגדרות רשת נוחות יותר. כן מתאפשרת אינטגרציה עם מנגנון איזון עומסים, המובנה בתשתית הווירטואלית, על מנת לשפר ולהבטיח רמת שירות גבוהה למערכות, וקיימת האופציה לשיפור והבטחת רמת שירות ויכולת ביצוע גיבוי למכונות וירטואליות ו-vApps.

מהם השינויים שנעשו בגרסה זו ברמת אבטחת המידע?

מעתה, ניתן לעשות Offload של כל האנטי-וירוסים וה-Anti-Malware לתחנות הקצה. כלומר, ניתן להריץ תוכנות אבטחה על כל מערך המחשוב והתשתיות, מבלי להעמיס על ה-CPU. מבחינת אבטחת מידע במוצרי ה-vCloud Suite המתקדמים ישנם מוצרי אבטחת מידע הדואגים לאחידות התשתית ולזיהוי אוטומטי של חוסר תאימות לרגולציות.

כיצד משפיעים החידושים של vShpere5.1 על רמת הביצועים של מערכות המחשוב?

בגרסה זו שודרגה יכולת העיבוד משמעותית ל-64 vCPU – כלומר, בגרסה זו אנו עדים להכפלה של יכולת העיבוד. כמו כן, נעשה שיפור של מעל מיליוןIOPS  לכל מכונה וירטואלית. היכולות הללו מאפשרות עמידה בכל עומס, כך שלמעשה אין 'תירוץ' שלא להעביר אפליקציות כבדות לסביבה וירטואלית.

הכתבה פורסמה במקור בבלוג של חברת vmware בשם vmwareemeablog

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית