אובמה: הייגל המועמד לתפקיד שר ההגנה

נשיא ארה"ב התעלם מן ההתנגדויות מבית ומחוץ והודיע כי המועמד שלו לתפקיד שר ההגנה הוא צ'אק הייגל, שאינו מאוהדי ישראל בוושינגטון. הייגל הביע בעבר התנגדות להחרפת הסנקציות על איראן והשימוש באופציה צבאית לעצירת הגרעין האיראני

עומד על שלו: למרות הביקורת וההתנגדויות הרבות מבית ומחוץ, נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הכריז כי מועמדו לתפקיד שר ההגנה החדש הוא צ'אק הייגל, רפובליקני שהביע בעבר התנגדויות רבות למדיניות ישראל, ולהטלת סנקציות חריפות על איראן.

הייגל, בן 66, סנטור לשעבר מנברסקה, הינו חייל מעוטר שלחם במלחמת וייטנאם. במסיבת עיתונאים בבית הלבן, ציין אובמה כי הייגל יהיה שר ההגנה הראשון שהשתתף במלחמה כחייל. "הוא אחד משרי ההגנה היחידים שנושאים צלקות מהקרב", אמר אובמה במהלך מסיבת העיתונאים.

ההחלטה להכריז על הייגל מגיעה לאחר שבועות רבים של חרושת שמועות על המועמד להחליף את ליאון פאנטה שעוזב את תפקידו. הייגל נחשב למועמד לא פופולרי אשר מושך התנגדות מצידם של הרפובליקנים ושל דמוקרטים אחדים. הלובי הישראלי בוושינגטון מתנגד נחרצות למינוי בעקבות סדרה של התבטאויות קשות של הייגל נגד ישראל. במלחמת לבנון השנייה היה הייגל מהאמריקאים היחידים שטענו כי על ישראל לחדול מן ההפצצות האוויריות בלבנון.

הוא גם מתנגד נחרץ להטלת סנקציות חריפות על איראן ודוגל בהליך של משא ומתן ישיר עם הרפובליקה האיסלאמית בסוגיית תכנית הגרעין שלה. הייגל גם אמר בעבר כי הוא אינו תומך באופציה הצבאית בכל הנוגע לעצירת תכנית הגרעין של טהרן. למרות ההתנגדויות אמר אובמה בעת ההכרזה כי "הייגל מכיר בכך שארה"ב הכי חזקה כשהיא עומדת לצד בנות בריתה".

בנוסף הודיע אובמה כי מחליפו של דיוויד פטראוס, ראש ה-CIA הפורש, הוא ג'ון ברנן, מי שהיה יועצו לענייני טרור.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית