זיהוי דיבור מדויק

חברת novospeech הישראלית פיתחה מערכת זיהוי קולי עבור מכשירים ניידים שאינה דורשת חיבור קבוע לענן
מערכת זיהוי קולי של חברת novospeech - צילום מסך

חברת NovoSpeech הודיעה השבוע כי גייסה חצי מיליון דולר בחודשים האחרונים ובנוסף עוד 400,000 ₪ מלשכת המדען הראשי, זאת לאחר שהשלימה בהצלחה את אבן הדרך הראשונה בפיתוח מוצר ייחודי לזיהוי דיבור, Speech++, המבוסס על חידושים טכנולוגיים קנייניים שפותחו על ידי החברה. המוצר, המיועד לשוק הסמארטפונים והטאבלטים, מאפשר זיהוי דיבור עם אוצר מילים גדול ודיבור רציף גם בתנאי רעש ולעומת מוצרים אחרים בשוק, יפעל ללא צורך בחיבור לשרתים מרוחקים בענן.

בשוק היום נמכרים מעל 500 מיליון מכשירי סמארטפון וכ-120 מיליון מחשבי טאבלט כל שנה. NovoSpeech, בוגרת החממה הטכנולוגית מופת, שבבעלות קבוצת טרנדליינס, הודיעה השבוע כי הצליחה ליישם את המנוע החדשני שלה על שתי פלטפורמות סמארטפון מובילות ומבלי לפגוע בביצועי המנוע על מחשבים רגילים.

טכנולוגיית ה- LVCSR - large vocabulary continuous speech recognition מאפשרת זיהוי דיבור אוטומטי של אוצר מילים רחב ומשמשת בין היתר לחיוג קולי, כתיבת הודעות טקסט, תזכורות ואימיילים באמצעות הקול. עד היום, אחת הבעיות הנפוצות בטכנולוגיה זו היה הקושי בזיהוי הדיבור בסביבה רועשת כמו רחוב סואן ובעיה נוספת היא ההכרח של הפתרונות הקיימים בחיבור פעיל לענן. מעבר לכך שחיבור זה גורם להאטת המכשיר, האות המתקבל בשרת המרוחק אינו באותה איכות של האות היוצא מן המכשיר, דבר הפוגע באיכות הזיהוי. Speech++ מאפשרת זיהוי דיבור מאד מדויק גם בתנאי רעש וגם כאשר מדובר בדוברים בעלי מבטאים שונים ואף עושה זאת על המכשיר עצמו ללא צורך בחיבור לענן.

 "הרעיון לפיתוח Speech++ הגיע מפניות שקיבלנו מספקי מכשירים חכמים, שחיפשו מוצר שיספק חווית זיהוי דיבור אמינה וטובה למשתמשים שלהם בתנאי real-life”" מבלי להיות "כבדה" על המכשיר. הפתרונות הקיימים כיום מחייבים חיבור פעיל לענן, בעוד שSpeech++  פועל על פלטפורמת המכשיר עצמו ומאפשר איכות גבוהה מאוד של זיהוי דיבור, בזמן תגובה מהיר במיוחד", אומרת טינה אורנשטיין, מנכ"לית NovoSpeech

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית