אלגוריתמים לחסכון בחשמל

האפליקציה של חברת 'גרין פאוור' מבוססת על אלגוריתם ייחודי אשר פותח במשך כחמש שנים בחברה והמאפשרת לקרר או לחמם את המבנה תוך התחשבות בשורה של פרמטרים באופן דינמי
האפליקציה שפותחה על ידי חברת "גרין פאוור" (צילום מסך)

אפליקציה חדשה, שפותחה על ידי חברת "גרין פאוור", מאפשרת לצמצם את צריכת החשמל של מערכות מיזוג האוויר בבית ובעסק בכ-35%. האפליקציה, המגיעה על רקע תעריפי החשמל המתייקרים והמחסור בחשמל שיפקדו את המשק גם בשנת 2013 - הינה מערכת אינטרנטית, אשר מתאימה את פעולת המזגן לצרכי המבנה ולתחזית מזג האוויר.

משבר האנרגיה העולמי, אשר הורגש היטב בבצורת החשמל של הקיץ האחרון גם בישראל, ימשיך להשפיע על תעריפי החשמל המתייקרים וכבר עכשיו מחייב את הצרכנים להתייעל אנרגטית. במוקד ההתייעלות מצויות מערכות מיזוג האוויר, אשר על פי הנתונים הרשמיים, אחראיות לכ- 40% מצריכת האנרגיה.

אפליקציה ייחודית, אשר פותחה בחברת "גרין פאוור" (Green Power Management) מבטלת את הצורך בפתרונות היקרים ועתירי ההשקעה (דוגמת מאגרי קרח למשל, המקובלים במבנים מסחריים ותעשייתיים חדשים) - ומאפשרת לחסוך כשליש מהוצאות החשמל על מיזוג וחימום האוויר באמצעות מערכת אינטרנטית פשוטה, וחיישנים המותקנים אצל הלקוח.

יעילותה של המערכת כבר הוכחה במספר בתי עסק שבהם הותקנה (אם כי האפליקציה מתאימה גם לצרכני חשמל פרטיים) - ומנתוני החברה עולה כי ניתן לחסוך באופן מידי כ-35% מעלויות החשמל, בהשקעה נמוכה יחסית.

האפליקציה מבוססת על אלגוריתם ייחודי אשר פותח במשך כחמש שנים בחברה והמאפשרת לקרר או לחמם את המבנה תוך התחשבות בשורה של פרמטרים באופן דינמי – בהם תחזית מזג האוויר, צרכי המבנה, הקיבול התרמי, הטמפרטורה הרצויה או מספר האנשים בחדר. פרמטרים אלו מהווים את הפרופיל האנרגטי של המבנה – ומאפשרים לאפליקציה להפעיל את המזגן באופן אופטימלי. יצוין כי על פי נתוני חברת החשמל כל חיסכון של מעלה אחת במזגן שווה לחיסכון של כ-5% מצריכת החשמל שלו.

פתרון זה, בניגוד למכלי הקרח (המקובלים כאמור בעיקר במבנים מסחריים ותעשייתיים חדשים) – אינו מצריך השקעות בתשתיות יקרות ומתאים למבנים קיימים. במילים אחרות, בניגוד לפתרונות שאותם ניתן להתקין רק במבנים חדשים, המהווים מיעוט מבוטל בקרב הצרכנים, הרי שהפיתוח הנוכחי נותן מענה לכל משק האנרגיה.

"האפליקציה הינה מערכת אינטרנטית שאינה מצריכה התקנת תוכנה, אלא ראוטר ומספר חיישנים בלבד (כגון טמפרטורה, לחות ונוכחות) אשר מותקנים בחללי המבנה, בעלות זניחה לעומת החיסכון הכספי בחשבונות החשמל", מסביר אילן רואי, סמנכ"ל טכנולוגיות בחברה.

הפיתוח הייחודי של חברת "גרין פאוור", יוצג במסגרת תערוכת קלינטק 2013

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית