לנהל את המערכת הסולארית בקליק

תוכנה חדשה לניטור וניהול מתקנים סולאריים, שפותחה על ידי אמיטק בע"מ מאפשרת לנהל מרחוק מתקני אנרגיה סולארית

לנהל את המערכת הסולארית בקליק

מערכת SolAmitec (צילום מסך)

תוכנה חדשה לניטור וניהול מתקנים סולאריים, שפותחה על ידי אמיטק בע"מ מאפשרת לנהל מרחוק מתקני אנרגיה סולארית: בקליק אחד ניתן לאבחן את מצב התפוקה של כל המתקנים, לאתר בעיות במהירות ובצורה אוטומטית ובכך לשפר את ביצועי המתקן, לחסוך בזמן ולצמצם עלויות תחזוקה וניהול שוטף. התוכנה החדשה, תוצג בתערוכת CLEANTECH 2013 בגני התערוכה תל אביב.

השלב הבא בניהול חשמל ירוק: חברת אמיטק בע"מ, המתמחה בפתרונות תוכנה ובקרה פורצי דרך, תחשוף את מערכת SolAmitec – תוכנה חדשנית לניהול וניטור של מערכות סולאריות. התוכנה החדשנית ניתנת להתאמה לכל סוג של פרויקט סולארי ופועלת מול כל סוגי המערכות והטכנולוגיות בתחום אנרגיית השמש. התוכנה כוללת אלגוריתם של מחשבה עצמית Self Intelligence לאבחון מצבי פעולה חריגים ולומדת מהם לעתיד Self Learning.

מערכת SolAmitec נבחרה לשמש כפלטפורמה הניהולית העליונה בפרויקט האנרגיה הירוקה של חברת מוריה, החברה הכלכלית של עיריית ירושלים – במסגרתו מנוהלים כ-50 מתקנים סולאריים שהותקנו על גגות בתי ספר בעיר, בהיקף של כ-50 קילוואט כל אחד. בפרויקט זה הוכנס חידוש עולמי – התלמידים בביה"ס יכולים לעיין בדו"חות של המתקן שעל גג בית הספר שלהם בהם הם רואים את שיעור החיסכון בעצים, הפעלת מנורות ומזגנים ובכמות זיהום האוויר לסביבה.

פרויקט נוסף שבו זכתה לאחרונה אמיטק: חברת האנרגיה LONGBRIDGE הפועלת ברומניה ובארצות נוספות בחרה בפתרון SolAmitec בשיתוף עם המהנדס מייק גרין להוות כגורם המרכזי שיביא לחיסכון כספי בפארקים הסולאריים שהיא מקימה כעת ברומניה בהיקף של כ-30 מגה וואט. בפרויקט זה, משמשת התוכנה החדשה לנטור, ניהול ותחזוקה של המערכות הסולאריות בפארקים – ובכך למקסם את התפוקות ולצמצם משמעותית את זמני ההשבתה בהם.

היתרון הבולט של תוכנת SolAmitec מתבטא במתן פלטפורמה אחידה – שבאמצעותה ניתן לא רק לנטר את המתקן הסולארי ולאבחן תקלות או אבק על הפנלים, אלא גם לנהל את אבטחת המתקן ותחזוקתו השוטפת. פתרון טכנולוגי זה, שמאפשר לעקוב ולשפר משמעותית את פעילות המתקן, מתבצע בצורה אוטומטית וניתן לתפעול "בקליק אחד" – ישירות לאנשי המקצוע המתאימים.

You might be interested also