אין צדיקים בסדום

פרשנות: הקרב על התודעה, בעקבות פרסום דו"ח הרפז

חילופי הרפש שמאפיינים את תגובות המעורבים בפרשת דו"ח הרפז, לפרסום הדו״ח המלא של מבקר המדינה, מעידים כי גם אחרי שנתיים וחצי מאז התפוצצות הפרשה בתקשורת מפלס האמוציות לא ירד. הפרשה הייתה ועודנה שיא שלילי בתרבות ביטחונית קלוקלת, שעיקריה הם תככנות, חוסר לויאליות קונספירציות ואי אמירת אמת ( שלא לומר בפירוש - תרבות של שקר).

עם פרסום הדו״ח, מתחיל הקרב על התודעה. כל אחד מהצדדים ינסה לשכנע כי הוא הקורבן מתוך הנחה, מוצדקת, שרוב הציבור לא יקרא את הדו"ח המלא, אלא יסתפק במה שתבשל לו התקשורת. המלחמה הזאת תהיה מלווה בשפע הדלפות מתוך מסמכי חקירה בפרשה, עדויות בפני מבקר המדינה ותמלילי שיחות פרטיות שהדוברים בהם לא היו יכולים להעלות על דעתם כי דברים עסיסיים שהם אומרים ייודעו אי פעם.

כך, החומר כולל אינספור פרטים מביכים, כולל כאלה שהיו מפרנסים רכילאים למשך מספר חודשי עבודה. בשורה התחתונה, בודדים האנשים בצמרת הביטחונית שיוצאים טוב מהפרשה הזאת, אם בכלל יש צדיקים בסדום. על פניו, עוזר הרמטכ"ל לשעבר, אל"מ ארז וינר, יוצא מהדו"ח הכי גרוע. כך גם הסוכן שהופעל על ידו לאסוף חומר על לשכת שר הביטחון, סא"ל (מיל׳) בועז הרפז.

גם הרמטכ״ל לשעבר, רא"ל מיל׳ גבי אשכנזי יוצא רע, אבל שר הביטחון ואנשי לשכתו מצטיירים רק מעט יותר טוב. מעטים הם הצדיקים בסדום. אם מסתכלים קדימה, יש לקוות כי לקחי הפרשה המביכה יתוקנו במערכת הביטחון, ושהפרשה תהיה מאחורי צה"ל, סוף כל סוף. אבל זה לא מה שעומד לקרות; ועדת חקירה, וועדת בדיקה שכבר הוקמו בצה"ל, עתירה לבג"צ שהגיש ארז וינר, חפירה צפויה בדו"ח מטעם הוועדה לביקורת המדינה בכנסת והתנפלות צפויה על אשכנזי מצד גורמים פוליטיים מבטיחים כי הפרשה תמשיך ללוות אותנו עוד כמה חודשים. לפחות

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית