שמונים מליון ש"ח לקידום הסייבר

המדען הראשי והמטה הקיברנטי הכריזו על תכנית קידמ"ה לקידום תעשיית Cyber-Security בישראל
(shutterstock.com)

בשנים האחרונות עולה במהירות חשיבותה של תעשיית Cyber-Security כעמוד תווך הן בהתפתחות של כלל התעשיות הטכנולוגיות והן בעצם קיומן, נוכח האיומים המתגברים במרחב הסייבר. כפועל יוצא מכך, מהווה תעשייה זו מנוע צמיחה כלכלי ייחודי עבור מדינת ישראל.

לאור זאת, חברו המטה הקיברנטי הלאומי והמדען הראשי במשרד התמ"ת לתכנית קידמ"ה (קידום מו"פ הגנת הסייבר) שמטרתה קידום המו"פ והיזמות בתחום Cyber-Security, כדי לשמר ולהעצים את הפוטנציאל התחרותי של התעשייה הישראלית בשוק העולמי.

תכנית קידמ"ה מבוססת על מתן תעדוף רוחבי למו"פ סייבר במגוון הכלים של המדען הראשי, במגמה לנצל את חלון ההזדמנויות של השנים הקרובות להתבססות בשוק העולמי. בין ההטבות: תקצוב משופר לחברות בחממות הטכנולוגיות, אחוז מימון גבוה יותר בקרן המו"פ, הכרה נרחבת בהוצאות משלימות, התחייבות לבדיקת הבקשות בהליך מזורז, ועוד. התכנית בהיקף כולל של לפחות כ-80 מיליון ₪ מתקציבי שני הגופים. המרכיבים השונים בתכנית ישתלבו במסלולים הקיימים במדען הראשי, ולפי הכללים המקובלים בהם, תוך הרחבת כלל ההטבות כפי שמפורט בהוראת המדען הראשי.

התכנית תופעל על ידי לשכת המדען הראשי לתקופה ראשונית של שנתיים כבר החל משנת 2013. לעיון בפרטי התוכנית בחוזר של המדען הראשי

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית