לראות ב-360 מעלות

בעולם המחר, בו אתרי אינטרנט הופכים לחלונות הראווה של היום, פיתחה חברת ההזנק ROTARYVIEW הישראלית טכנולוגיה פורצת דרך המאפשרת המחשה מציאותית של מוצרים במרחב הדיגיטלי. באמצעות מצלמה פשוטה וחיבור אינטרנט יכול כל בעל אתר להעלות את המוצרים שלו לרשת. בשימוש גם בקרב חברות ביטחוניות

לראות ב-360 מעלות

דוגמא למוצר ב-360 מעלות מתוך אתר החברה (צילום מסך)

העתיד האינטרנטי עומד להשתנות , התוכנות השירותים ואפילו הקבצים האישיים שלנו עולים לענן בקצב הולך וגובר. היבט נוסף לעתיד זה נמצא בצד הויזואלי. תחום התלת מימד הסטריאוסקופי פולש לסרטים, משחקים וטלויזיות חכמות. אם משלבים מגמה זו בטכנולוגייה המאפשרת שליטה בהתקן באמצעות מחוות גוף, צפויה חוויה חדשה ושונה מאוד מזו המוכרת לרובנו היום.

חברת ההזנק ROTARYVIEW  שהוקמה על ידי שלושת היזמים גב רותם, גל רותם ואופיר שפר, שמה לה למטרה לפתח טכנולוגיה שתאפשר צפייה במודלים תלת מימדיים באתרי אינטרנט. "באמצעות ממשק משתמש פשוט המופעל על ידי דפדפן רגיל, ניתן להעלות מוצרים לאתר בדרך שתאפשר לגולש לצפות בהם ב-360 מעלות. הטכנולוגיה מפותחת בצורה כזו שכל בעל אתר יוכל להשתמש במערכת ללא ידע בתכנות וללא ציוד מיוחד", אומר גל רותם.

"הדרך הטובה ביותר לנבא את העתיד, היא ליצור אותו"

במספר רב של מחקרים שנעשו בתחום על ידי חברות מובילות, התגלה כי גולשים באינטרנט מעדיפים לצפות במוצר ב-360 מעלות בצורה אינטראקטיבית על פני צפיה בתמונה דו מימדית פשוטה. כמו כן, התגלה כי צפייה בצורה כזו מעלה את המכירות המקוונות של המוצר ומפחיתה החזרות לאתרי המכירה השונים.

למרות העדפות הגולשים והפוטנציאל העסקי, טכנולוגיה פורצת דרך בתחום זה טרם אומצה בקרב בעלי האתרים בעולם. אמנם חברות עשירות מסוגלות ליצור לעצמן פתרון ולהציג את מוצריהם ב-360 מעלות, אך גם עבור חברות אלו התהליך יקר ומורכב במידה רבה.

"המציאות מראה כי חברה המעוניינת ליישם פלפורמה מסוג זה, נתקלת בשלוש משוכות עיקריות. הראשונה היא הציוד", מסביר רותם. "בכדי להפיק מבט 360 מעלות איכותי, צריך להשיג ציוד צילום יקר כדי לצלם את המוצרים המבוקשים ב-360 מעלות. הציוד הנדרש יכול להיות שולחנות מסתובבים בעלות של עשרות אלפי דולרים, חללים ממוחשבים ומוארים ומצלמות נשלטות על ידי תוכנות מחשב.

"השנייה היא אסתטיקה. לאחר שהמוצר צולם ב-360 מעלות , סביר להניח שהרקע שלו זקוק לטיפול של גרפיקאי מנוסה. במידה וכל מוצר מכיל כ-30 פריימים הקפיים, מדובר במלאכה ארוכה ויקרה שמטרתה לנקות את הרקע. אם לחברה מסויימת יש לדוגמה מאה מוצרים, מדובר על 3000 פריימים שונים הדורשים הרבה שעות עבודה של מעצב גרפי.

המשוכה השלישית היא טכנולוגיה. נניח שכבר צולם מוצר ונניח שהרקע שלא כבר טופל על ידי מעצב גרפי, עכשיו כל שנותר הוא להעלות את המוצר במבט 360 מעלות לאתר האינטרנט. יש צורך לדאוג שהוא יפתח בכול סוג התקן כגון אייפון, אנדרואיד ומחשב רגיל ומעבר לכך, שיפתח מהר בכל מקום בעולם. מדובר על משימה לא פשוטה אליה נדרש WEBMASTER מקצועי שאינו קיים בכל ארגון.

חברת ROTARYVIEW , פיתחה במשך שנה פלטפורמה טכנולוגית המאפשרת להפיק מבט 360 מעלות למוצר ולהטמיעו באתר האינטרנט במספר דקות. מדובר על פלטפורמה הכוללת קליינט של תוכנה בצד התקן המשתמש ומערכת הפועלת בענן. איך מעלים מוצר? פשוט מאד. מצלמים את המוצר מכל מצלמה, לוחצים על כפתור העלאה בתוכנה המותקנת בצד המשתמש ומעלים את רצף התמונות לענן. במידה ורוצים, ניתן למחוק את כל הרקע של המוצר בלחיצת כפתור אחת".

יש לציין כי הצפייה ב-360 מעלות במוצר מתאימה לכל אתר אינטרנט ויכולה לשמש אתרי קניות מקוונים ואתרים תדמית של חברות בהם מוצגים מוצרי החברה. בדומה ליוטיוב, גם במערכת של ROTARYVIEW  ניתן להעתיק את הלינק למוצר (אמבדד קוד) ולהדביק אותו במקום הרלוונטי באתר המטרה. הטכנולוגיה של החברה כבר משמשת אתרי מכירות גדולים בעולם כמו   EBAY , MAGENTO ואחרים.

גם תעשיות צבאיות בעולם וחברות הקשורות לתחום מוצאות שימושים רבים בטכנולוגיה של ROTARYVIEW  ועל פי מייסדי החברה, הועלו בשנה האחרונה אל מסד הנתונים של המערכת לא מעט מוצרים צבאיים. אין ספק כי הדגמת המוצרים באתר האינטרנט של החברה בתצוגה של 360 מעלות עתידה לשנות את חוויית הגלישה באינטרנט בעתיד הקרוב ולהפוך אותה להרבה יותר מוחשית.

You might be interested also