פותרים את ה"למה" בעידן המידע

"ניתוח מתקדם של מידע אינו קשור בהכרח רק לביג דאטה. זו דרך מוצלחת באותה מידה לשיפור האמצעים בהם נעזרים עסקים כדי להפיק תובנות מהמודיעין העסקי שלהם"

פותרים את ה"למה" בעידן המידע

דני נויברגר, מנכ"ל EMC ישראל (יח"צ)

כמו כל מילת באזז, המונח ביג דאטה משקף רק מחצית מהסיפור. אחרי הכל, ביג דאטה מתייחס רק לאוספים האדירים של מידע מובנה ולא מובנה, כאשר החלק החשוב של הסיפור אינו הנתונים עצמם, אלא אופן השימוש בהם בארגון. בלי היכולת לשלוף, לשנות ולנתח את המידע בצורה יעילה הנאסף, על מנת להפיק ממנו תובנות ביצועיות, הוא לא יספק תועלת עסקית. הדרך שבה עסקים יגשרו על הפער הקיים בין נתונים לתובנות ביצועיות, היא שתעניק להם בידול תחרותי אמיתי, ותאפשר להם לשנות מן היסוד את האופן שבו הם עושים עסקים ומשווקים.

ניתוח מתקדם של מידע אינו קשור בהכרח רק לביג דאטה. זו דרך מוצלחת באותה מידה לשיפור האמצעים בהם נעזרים עסקים כדי להפיק תובנות מהמודיעין העסקי שלהם. הבעיה היא, שעסקים רוצים לדעת כיום הרבה יותר מאשר מה שמאפשרות להם הגישות המסורתיות לניתוח מידע.

ניתוח עסקי יוכל, לדוגמה, לומר לארגון שהמכירות של מוצר ספציפי ירדו באזור מסוים, אבל הוא לא יכול להסביר מדוע זה קרה. השאלה "למה" היא השימושית ביותר עבור העסק והניתוח המתקדם מאפשר לשאול אותה. חשוב מכך, ניתן לשאול גם שאלות בעלות יכולת חיזוי בהתבסס על הנתונים.

בהקשר זה, ניתוח מתקדם הוא גם שימושי ביותר בכל הנוגע למקורות המידע, אבל במקום שבו הוא מצטלב עם הביג דאטה, הוא מגשים את הפוטנציאל שלו ומאפשר לארגונים לגשר ביעילות על הפער בין נתונים לתובנות.

ניתוח זה, מאפשר לבצע מחקר מעמיק יותר בהשוואה למודיעין עסקי מסורתי ומוצא את אותן תובנות קטנות שבמצב רגיל קל להחמיץ. זה חושף אמת חשובה - השימוש בביג דאטה לא נועד רק להגביר את כוח העיבוד, אלא גם לכרות נתונים במהירות ולהפיק מהם את התובנות שיקדמו שינוי.

כיצד עסקים יכולים לעשות זאת בצורה יעילה? עד לא מזמן, ניתוח חיזוי או מתקדם היה מילה נרדפת למורכבות ועלות גבוהה. רק ארגונים בעלי משאבים ניכרים ומיומנויות פנימיות מסוימות, יכלו להסתייע בכלי העצמתי של ניתוח חיזוי. אולם, המצב משתנה במהירות והודות לדור חדש של כלי ניתוח מתקדמים, הופכת יכולות זו לזמינה. פירוש הדבר שאפילו עסקים קטנים יכולים כעת לרתום לטובתם את היתרונות של ניתוח ביג דאטה.

חשוב מכך, כלים אלה מאפשרים לעסקים להשתמש בתשתיות המידע הקיימות, כמו גם בצוות ניתוח עסקי קיים, על מנת למנף אותם כפלטפורמות מחשוב ולהפחית את העלות ואת סוגיות האינטגרציה שבאופן מסורתי התקשרו לתחום הניתוח המתקדם.

ככל שהביג דאטה הופך למובן יותר, כך מתבהרים מספר היבטים. ראשית, מסתמן כי ביג דאטה לא יהווה תחליף לנתונים המובנים של הארגונים, אלא, ימשיך להתקיים לצדם. בהקשר זה, ניתוח מתקדם מאחד ביניהם ומאפשר לארגונים להגיע לתובנות משני מקורות המידע. שנית, סביר להניח כי קלות השימוש המשויכת לניתוח מאגרי מידע תהיה נפוצה יותר בסביבות כמו .Hadoop בסופו של דבר, ארגונים בכל הגדלים ייהנו מההזדמנויות הרבות שנלוות לשפע המידע, כמו גם לקוחות הקצה שלהם.

הכותב הוא מנכ"ל חברת EMC, ישראל