מאות נוזקות בגוגל פליי

טרנד מיקרו: מעל 1,700 נוזקות נמצאו ביישומי אנדרואיד - מהם 450 נוזקות בחנות היישומים Google Play
(blog.trendmicro.com)

הנוכחות של יישומי אנדרואיד המכילים נוזקות בחנות היישומים Google Play ויצרנים מצד שלישי מהווה איום מרכזי, כך על פי מומחי ענקית אבטחת המידע טרנד מיקרו. מנתוני דוח שפורסם בבלוג החברה עולה כי בבדיקה שבוצעה בתחילת החודש, התגלו מעל 1,700 נוזקות - מהם 450 נוזקות ב - Google Play והיתר בנוזקות המופצות על ידי יצרני צד שלישי. לדברי החברה, מדובר ביישומי אנדרואיד פופולאריים ביותר אשר חלקן אף הורדו על-ידי משתמשים מעל 10,000 פעמים.

כידוע, היתרון המכירתי של פלטפורמת האנדרואיד טמון בחופש של המשתמש להוריד יישומים מיצרנים שונים או מכל אתר שהם מעדיפים - מה שמנוצל על ידי מפתחי נוזקות ופושעי סייבר. היישומים הנגועים מאופיינים בפרסום אגרסיבי ושימוש בטכניקות המיועדות להוציא מידע מהמכשיר הנייד של הקורבן ולשלוח אותו ליעד אחר תוך איתור מיקום, שיחות והודעות.

כזכור, בשבוע שעבר פירסמה טרנד מיקרו את תחזית אבטחת המידע שלה לשנת 2013. מהתחזית עולה כי האיום המרכזי בשנה הקרובה יגיע מכיוונם של אפליקציות מבוססות אנרואיד הכוללות נוזקות (malware) והיקפם צפוי להגיע לסך של מיליון נוזקות - זאת לעומת 350,000 נוזקות אשר אותרו במהלך שנת 2012.

הגורם לעלייה זו נעוץ בהתרחבות השימוש במערכת ההפעלה אנדרואיד שיהפוך אותה לשחקן הדומיננטי בשוק המובייל, ממש כפי שמערכת ההפעלה Windows שלטה בעולם המחשוב. לדברי מומחי טרנד מיקרו, הצלחה זו תביא בשנה הקרובה ליצירת "מרוץ חימוש" בין פושעי סייבר לבין יצרני אבטחה לאנדרואיד, באופן המזכיר את שוק אבטחת המידע ששרר לפני כעשור סביב מערכת ההפעלה של מיקרוסופט.

לדוח המלא (כולל גרפים):

http://blog.trendmicro.com/trendlabs-security-intelligence/1730-malicious-apps-still-available-on-popular-android-app-providers /

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית