חברת דל נכנסת לעולם השירותים

חברת Dell ישראל מסכמת שנה בשינוי אסטרטגי ופותחת שנה בהצהרה: אנחנו שחקן בתחום שירותי ה-IT

חברת דל נכנסת לעולם השירותים

מימין: בוראק אררן, DELL. סיני ברקת, מנכ"ל אינטל סמיקונדוקטורס. שלומי קוארטלר, מנכ"ל DELL ישראל

במסיבת עיתונאים שהתקיימה הבוקר במלון הרודס בתל אביב, ערכה חברתDELL  ישראל סיכום שנתי של פעילות השנה החולפת, והצגת תכניות ויעדים ל-2013. מסיבת העיתונאים נערכה בשיתוף עם חברת אינטל וחברת מייקרוסופט.

התמקדות בשירותים

" DELLכיום שונה באופן מהותי ממה שהייתה עד כה. אסטרטגיית הצמיחה של החברה מיושמת בהצלחה בארץ ובעולם, ואני גאה לומר שהמשימה הושלמה", אמר שלומי קוארטלר, מנכ"ל DELL ישראל שהציג את תהליך השינוי שעברה החברה מספקית ציוד מחשוב, לספקית פתרונותIT  בארץ ובעולם. "אנו מסוגלים היום, יותר מאי פעם, לספק ללקוחותינו שירותים ופתרונות מקצה אל קצה".

אחת התובנות העיקריות ממסיבת העיתונאים, היא העובדה שחברת Dell משנה אסטרטגיה ורוצה להיכנס לעולם השירותים העסקיים ולהתחרות בחברות כמו IBM, EMC, סימנטק ואחרות. ולמה לא? דל כבר נמצאת עם המוצרים שלה אצל הרבה לקוחות, בין שאלו מחשבים אישיים, ניידים או שרתים, ובארבע שנים האחרונות גם מערכות אחסון עם הרכישה של חברת EqualLogic בשנת 2008.

עכשיו מה שנשאר לה לעשות כדי להפוך לחברת One-Stop-Shop, זה למכור שירותים עוטפים כמו אבטחת מידע, תוכנה ושירות. ואם בוחנים את מצעד הרכישות בשנים האחרונות שביצעה החברה, התובנות מבצבצות מבין השורות בלי הרבה מאמץ.

אין זה מפתיע אם כך, שקוארטלר ציין כי לראשונה בתולדותיה, השתתפה חברת DELL במכרז בסדר גודל של עיר הבה"דים (מעבר בסיסי ההדרכה של צה"ל לדרום), המוערך במאות מיליוני דולרים. רק נזכיר כי מדובר על מכרז מסוג BOT, הדורש מימון עצמי של הפרויקט מכיסן של החברות הזוכות.

התקני הקצה כרשת הולכה של שירותי IT מנוהלים

נקודה נוספת שראוי לציין בהקשר השינוי האסטרטגי שעוברת חברת Dell, היא התפישה של תפקיד התקני הקצה. אם עד לפני שנה או שנתיים הם היו מהות העשייה ומקור רווח עיקרי, בעתיד הקרוב הם יהפכו להיות הקו הראשון של השירותים העסקיים. כלומר, בלי התקן קצה בידי המשתמש או במשרד שלו, אי אפשר למכור שירותי IT מנוהלים. והכסף, הוא נמצא בשירותים ולא בציוד. מדוע? מכיוון שממד השירותים העסקיים מאפשר בידול בין החברות ומאפשר נתח רווחים יותר גדול מהציוד עצמו. לא תמצאו חברות סיניות שמספקות שירותי IT מנוהלים לחברות ישראליות. לעומת זאת, יצרנים סיניים (White Label) של ציוד מחשוב מכל סוג ניתן למצוא בקלות.

כחלק מהאסטרטגיה הזו, הציג בוראק אררן, מנהל המכירות האזורי של DELL לאזור הים התיכון, שלושה דגמים חדשים של מחשבים ניידים וטאבלטים למגזר העסקי מבוססי Windows 8, תחת משפחת Latitude. "מוצר אחד לכל הכל", אמר אררן בהתייחס לכך שהמטרה היא להגיע להתקן קצה אחד שישמש את העובד לכל הפעולות. אררן שם דגש על המציאות הנוכחית, משופעת ההתקנים המחייבת את הארגון להתמודד עם ניהול מגוון סוגי של מוצרים (BYOD). ב-Dell רוצים לפתור את הבעיה של הארגון באמצעות יצירת אקו-סיסטם של פתרונות. המוצר, הניהול שלו, שירותי הענן, האחסון, אבטחת המידע והשירות הפיזי לבית הלקוח. בנוסף, הציג אררן גם אקו-סיסטם של ציוד היקפי למוצרים של דל שמוסיפים לחוויית המשתמש העסקי כמו אוזניות אלחוטיות ועמדות עגינה.

Latitude 6430u

[מחשב נייד מסוג אולטרבוק מדגם Latitude 6430u ]

המוצר הראשון שהציג אררן הוא מחשב נייד מסוג אולטרבוק מדגם Latitude 6430u בגודל מסך של 14 אינץ' המשלב יכולות אבטחת מידע (כולל הצפנה של המידע), ניהול ועמידות, וכל זאת בתצורה עיצובית דקה וניידת מאד. הדגם נועד לעמוד בדרישות תקן בדיקה של צבא ארה"ב (MIL-STD-810G). המבנה החדש דק ב-33 אחוזים וקל יותר ב-16 אחוזים בהשוואה למחשב המחברת 14 אינץ'/> הקיים של Dell, מה שהופך אותו לאופציה אטרקטיבית לעובדים בתנועה. ניסויים ראשוניים בחיי הסוללה מראים שניתן להשתמש במחשב במשך יום שלם עם טעינה אחת של הסוללה (10 שעות עבודה), יתרון לכל אלו למי שנמצא בנסיעות או למנהלי מכירות שנמצאים כל הזמן בתנועה.

המוצר השני היה ה-Latitude 10 שהוא טאבלט בגודל 10 אינץ'/> המתאים לסביבות מחשוב קיימות על ידי תמיכה ביישומים קיימים של מיקרוסופט והתחברות ליישומי ניהול מערכות קיימים. בדומה לכל המחשבים בסדרה, גם ה-Latitude 10 תוכנן לספק מאפיינים הנדרשים בסביבות ארגוניות כמו תמיכה ותחזוקה קלות, לרבות החלפה קלה של הסוללה ואפשרויות אבטחה חזקות כגון Dell Data Protection | Encryption, שמצפינה את כל הנתונים המועברים מהכונן הקשיח לשקעי ה-USB.

Latitude 10

[ה-Latitude 10 שהוא טאבלט בגודל 10 אינץ'/> ]

עבור הדרג הניהולי הציג אררן את ה-OptiPlex 9010 שהוא מחשב 'הכל-באחד' מעוצב בעל מסך מגע בגודל 23 אינץ'/> המכיל מסך מגע מתקדם (multitouch), מצלמה קבועה או מסתובבת וכן מסך מתכוונן כדי לאפשר למשתמשים סביבת עבודה מיטבית."השילוב בין עיצוב, אבטחת מידע וניהול מערכת מעולם לא היה חשוב יותר. העובדים רוצים שמחשבי העבודה שלהם ימשכו את העין בעוד שאנשי מערכות מידע רוצים לשמור על השליטה על המחשבים בתוך הארגון. חברת Dell מספקת את התשובה לשתי הדרישות הללו באמצעות דגמים חדשים מהסדרות Latitude ו-OptiPlex שנועדו להיות מקור השראה לעובדים תוך מענה על צורכי המחשוב הארגוני," אמר אררן. "גם הפעם הגישה שלנו מבוססת על הבנת הצרכים של אנשי המחשוב, בשילוב עם מחשבים עסקיים חדשים, מהמתקדמים מסוגם שעונים על דרישות המשתמשים".

עסקים, ממשלה, צבא

אין ספק כי במבט עומק, מטרת מסיבת העיתונאים לא הייתה חשיפת מחשב טוב או מעוצב יותר. המטרה של Dell ישראל בפנייה לתקשורת, הייתה להגיד למגזר העסקי, הממשלתי והצבאי שיש שחקן חדש בשוק שירותי ה-IT המנוהלים בישראל לצד השחקנים הוותיקים. ייתכן ואחד המניעים הוא המשבר הכלכלי הפוקד את אירופה וארה"ב. במשבר כזה, המגזרים שהכי פחות נפגעים הם הממשלה והצבא המבוססים על תשלום מיסים, והחברות הגדולות במגזר העסקי המחזיקות בעתודות מזומנים.

ובמגרש הזה, ל-Dell  יש יתרון אחד על פני שחקנים כמו EMC, IBM או ואחרים – העובדה שהיא מגיעה מכיוון הצרכן הפרטי. העובד בסוף השרשרת. בדומה לחברות תוכנה כמו מיקרוסופט, סימנטק, גוגל, אפל ואחרות שהתחילו גם הן בצרכן הפרטי, הרגילו אותו לתרבות מחשוב מסוימת, ואחר כך נכנסו לעולם העסקי-מוסדי ביתר קלות, כך עושה גם דל. ואם לשפוט על פי הרכישות האחרונות של החברה, בשנת 2013 היא תמשיך לחתור לכיוון יצירת 'גן סגור' (Close Garden) , כזה שיבדל אותה שיווקית מצד אחד, ויקשה על הלקוח העסקי לעבור למתחרים מצד שני. וכמו דל, כך כנראה ינהגו גם שאר השחקנים בתחום ה-IT בישראל. יהיה מעניין, זה בטוח.

You might be interested also