"לא פוסלים תקיפה בסוריה"

מנכ"ל משרד הביטחון: אם יהיה צורך , לא נפסול לנקוט במדיניות תקיפה נגד דמשק. סוריה לא שליטה
האלוף (מיל') אודי שני (צילום: משהב"ט)

מנכ"ל משרד הביטחון, האלוף (מיל') אודי שני, התייחס למצב המידרדר בסוריה ואמר כי "ישראל לא פוסלת מדיניות התקפית כלפי סוריה, אם יהיה בכך צורך". בהרצאה שנשא בכנס תעשיות קטנות ובינוניות, שאורגן על ידי משרד הביטחון, הוסיף שני ואמר כי "סוריה לא שליטה, ומי ששם יותר חזק - יקח גם טילים, מה הבעיה? ואם הוא יהיה קצת רדיקל - עוד יותר טוב. אנחנו צריכים גם תשובות אחרות מאשר להרעיל את הרשת כל פעם ולספוג את זה, גם אם רוצים החלטות התקפיות". הכנס נערך בבית חיל האוויר בהרצליה.

בינתיים שליח האו"ם והליגה הערבית הגיע לסוריה לדון במצב עם נשיא סוריה בשאר אסד. בכלי התקשורת הזרים מדווחים כי השליח המיוחד הביא עימו הצעה לסיום הסכסוך, שאליה הגיעו ארה"ב ורוסיה (פטרוניתו של אסד). על פי הדיווחים אסד יעזוב את כס הנשיאות ב-2014, מועד סיום כהונתו ועד לתקופה זו יישאר ללא סמכויות כאשר את המדינה תנהל ממשלה חלופית שתקום.

במקביל טוענים כוחות האופוזיציה במדינה כי לפחות שבעה בני אדם נהרגו במהלך מתקפת גז של הצבא הסורי על אזור חומס. על פי הדיווחים עשרות נוספים סבלו מפגיעות במערכת הנשימה וכי מדובר היה בגז הדומה לגז העצבים סארין הקטלני.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית