רה"מ: מתכוננים לשינוי בסוריה

ראש הממשלה התייחס למצבו של הנשיא בשאר אסד בסוריה ואמר כי לשינויים יהיו השלכות על מערכות הנשק במדינה. בסוף השבוע נפוצו ידיעות כי ארה"ב ורוסיה סיכמו על החלפת המשטר בדמשק
לוחם אופוזיציה במהלך הקרבות בסוריה (צילום: AP)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו התייחס, בפתח ישיבת הממשלה למצב בסוריה. "אנו עוקבים אחר ההתפתחויות בסוריה, יש שם התפתחויות דרמטיות כמעט מדי יום", אמר נתניהו.

"אנחנו משתפים פעולה עם ארה"ב ויחד עם הקהילה הבינלאומית נוקטים בפעולות הדרושות כדי להכין את עצמנו לאפשרויות של שינויים מרחיקי לכת במשטר, עם השלכות על מערכות הנשק הרגישות שמצויות שם", הוא הוסיף. בסוף השבוע התגברו ההערכות כי זמנו של הנשיא בשאר אסד אוזל במהרה לאחר שהתפרסמו ידיעות כי ארה"ב ורוסיה סיכמו על הסדר להחלפת השלטון בדמשק.

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, הכחיש את הידיעות, אולם אמר כי אין מנצח ברור במאבק בסוריה וכי לא ניתן לנצח במלחמה זו. עוד התפרסם כי שלטונות רוסיה החלו בהערכות לפינוי אזרחיהם השוהים במדינה. על פי הערכות של גורמי מודיעין במערב, אסד שולט כיום רק על כרבע משטח סוריה - במספר ערים גדולות ובאזור החוף. יתר השטחים, כך על פי הערכות, נתונים בידי המורדים.

ראש הממשלה התייחס גם למתיחות באזור יהודה ושומרון, מתיחות שהתפרצה למספר אירועים אלימים בין מפגינים פלשתינים לכוחות צה"ל בשבועות האחרונים. "אנו עדים לאחרונה לאירועים של הפרות סדר והתנפלויות על כוחותינו", הוא אמר. "מאוחר יותר היום אבקר בפיקוד מרכז כדי לעמוד מקרוב על ההתפתחויות וגם הצעדים הדרושים כדי לטפל בכל תרחיש אפשרי".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית