אלביט תשביח מטוסי הרקולס

מטרת ההשבחה היא להאריך את חייו המבצעיים של המטוס מדגם C-130H ולהקטין את עלויות התפעול

אלביט מערכות קיבלה ממשרד הביטחון חוזה להשבחת מטוסי התובלה C-130H (הרקולס) של חיל האוויר הישראלי.

פרויקט ההשבחה יאפשר לחיל האוויר להאריך את חייו המבצעיים של המטוס וישפר משמעותית את יכולותיו, במיוחד בתחומי ניווט הטיסה המדויק, טיסת לילה בגובה נמוך ויכולות טיסה בתנאי מזג אוויר קשים.

מטרת ההשבחה היא להגדיל את בטיחות הטיסה ולהקטין את עלויות התפעול באמצעות התקנת מערכות דיגיטליות מתקדמות שיחליפו את המערכות האנאלוגיות המיושנות, שהפכו ללא אמינות ויקרות לתחזוקה, לאחר ארבעה עשורים של שירות אינטנסיבי בחיל האוויר.

בשנים האחרונות ביצעה אלביט מערכות מספר פרויקטי השבחה של מטוסי תובלה צבאיים, ובכללם השבחת מטוסי C-130 "הרקולס" של קוריאה הדרומית, שבהם התקינה החברה מערכות אוויוניקה מתקדמות וכן הסבה את הקוקפיט האנאלוגי הקיים במטוס לקוקפיט זכוכית (Glass Cockpit), באמצעות מערכות תצוגה דיגיטליות מתקדמות.

גם מטוסי ה"הרקולס" של רומניה הושבחו לאחרונה על ידי אלביט מערכות, ובהם הותקנו מערכות לוחמה אלקטרונית מסוגים שונים, כולל מערכות של החברה הבת של אלביט מערכות - אלישרא. פרויקט ההשבחה מתבצע תוך שיתוף פעולה עם תעשיות מקומיות ובראשן התעשייה האווירית של רומניה.

מטוס התובלה של ברזיל, ה- C-95, עבר אף הוא השבחה משמעותית, שבוצעה על ידי החברה הבת המקומית של אלביט בברזיל, AEL, על מנת לשפר את היכולות המבצעיות של המטוס תוך "יישור קו" עם הרף הגבוה שנקבע על ידי פלטפורמות חדשות, ולתפקד ביתר יעילות ובטיחות גם בתנאי מזג אוויר קשים.

יורם שמואלי, מנכ"ל משותף בחטיבת כלי טייס של אלביט מערכות, מסר: "אנו גאים מאוד לבצע פרויקט זה. תוכנית ההשבחה כוללת מערכות, תתי-מערכות ויישומים המותקנים במטוסים המתקדמים ביותר ובפרויקטי השבחה צבאיים ואזרחיים. המערכות עומדות בדרישות המבצעיות הנוכחיות ומאפשרות גם להטמיע יכולות מבצעיות וטכנולוגיות עתידיות".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית