"בזכותכם עמדנו במשימות המבצע"

הרמטכ"ל בני גנץ העניק אתמול פרס ליחידות המצטיינות לשנת 2012, בין היחידות הזוכות: שייטת הסטי"לים וכנף ההגנה האקטיבית

אתמול הוענקו פרסי הרמטכ"ל ליחידות המצטיינות לשנת תשע"ב בקטגוריות השונות - גדודים, חטיבות, אוגדות, יחידות מילואים, יחידות הדרכה, יחידות תומכי הלחימה, המנהלה ויחידות הטכנולוגיה. כמו גם פרס ליחידות מצטיינות בתחום הפעילות החינוכית ופרס לארבעה קצינים על כתיבה צבאית מקורית.

בין היחידות הזוכות בקטגוריות השונות ניתן למצוא את: טייסת התובלה "הנחשון", גדוד הסיור המדברי וגדוד הסיור של חטיבת הצנחנים ויחידת "אגוז", שייטת 3, עוצבת "עקבות הברזל", כנף "ההגנה האקטיבית", עוצבת "הגליל", עוצבת "האש" ואוגדת יהודה ושומרון, עוצבת "שועלי מרום" בעוצבת "סיני", מחוז דרום בפיקוד העורף, בית הספר להגנה אווירית, יחידת המודיעין הפיקודית של פיקוד הדרום, יחידת האחזקה האווירית של חיל האוויר, יחידת הפיתוחים של זרוע היבשה, יחידת "דובדבן" על מיזם "אימוץ עמותת אתגרים" ועוד.

היחידות המצטיינות נבחרו על-ידי ועדה שמונתה לצורך כך מטעם הרמטכ"ל על סמך פעילותן במהלך השנה החולפת בין השאר בתחומים של תכנון וטיפול בכוח האדם, שמירה על רוח וערכי צה"ל, התייעלות, מוכנות אופרטיבית ועשייה מעל ומעבר ליעדי היחידה. 

הרמטכ"ל בני גנץ אמר במהלך הטקס: "את חלקכם ראיתי בפעולה לפני שבועות אחדים, במהלך מבצע "עמוד ענן". בזכותכם, בזכות חיילי המילואים שהתגייסו בהמוניהם ובזכות היחידות השונות והמגוונות שלקחו חלק במבצע, עמדנו במשימות שהוטלו עלינו והבאנו לשינוי משמעותי ומהותי בשגרת חייהם של תושבי הדרום. אויבינו נפגעו קשות, נחת זרועו של צה"ל הורגשה היטב ועוצמתנו חזרה לשכון בתודעתם של אלה המתנגדים לקיומינו כאן. חיילי צה"ל ומפקדיו ידעו בעבר, וממשיכים גם היום, כפי שנדרשו לאחרונה בפיקוד המרכז, לפעול באופן שקול ומושכל על מנת למלא את משימותיהם ולשמור על חייהם ועל ביטחונם של אזרחי מדינת ישראל. שיקול דעת נכון המופעל על ידי המפקדים והכוחות הפועלים בשטח, תיאום ביטחוני מיטבי, נחישות והבנת מורכבותה של המשימה הם שצריכים להמשיך ולהוביל אותנו במציאות הביטחונית ביהודה ושומרון, ומתוך עקרונות אלה נמשיך ונפעל בעת הנוכחית".

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית