על זריזות וגמישות

על מנת להפוך את כמות הנתונים במאגרי המידע לידע בעל משמעות, נדרשת יכולת חדשה. התשתית המותקנת בחדרי המחשב היום וזו התומכת בפתרונות המוכרים, לא תוכל לספק את הצרכים העתידיים של הארגון.
טל מירון, מנהל התקשרויות בצוות השירותים המקצועיים של חברת נטאפ בישראל

המציאות ממשיכה לאתגר אותנו כל פעם מחדש, בין אם מדובר בארוע כלכלי עולמי , בהתפרצות איתני הטבע או בקונפליקט צבאי דוגמת עמוד ענן, אנו עדים להתרחשויות מהירות וצורך מהיר להסתגל למצב החדש. הזריזים בהבנת המצב, המגלים גמישות בהפעלת משאביהם, הם אלו שייצאו כשידם על העליונה.

מנהיגים באשר יהיו, עסקיים, מדיניים או צבאיים, דורשים קבלת תמונת מצב עדכנית בזמן אמת ולעיתים קרובות תחזית מחושבת המבוססת על הנתונים הנאספים. דרישות חדשות אלו הביאו לפיתוח אסטרטגיות חדשות, כלים חדשים לניתוח ולוויזואליזציה של הנתונים, שפה חדשה לביטוי התוצאות ופרדיגמות חדשות. אם כך, מדוע שלא נצפה לשינוי פרדיגמות כללי בעולם ה-IT כדי לתמוך במענה לאתגרים אלו בתשתיות המחשוב, הרשת והתוכנה התומכות בתהליכים אלו? 

הכלים והיכולות העומדים לרשותנו היום (אינטרנט, ציוד קצה חכם, סנסורים), יוצרים זרם נתונים בלתי פוסק, כמעט בלתי ניתן לתיאור ולתפישה. רוב המידע הזה אינו מובנה, ואינו מוגבל כמעט בנפח. הקישוריות בין מערכות לבין עצמן, וכמות המידע הנוצר בעקבותיה בתצורת קבצי יומן (LOG ), טרנזקציות, בקשות ושאילתות שונות גדל באופן בלתי נתפס כמעט. 

על מנת להפוך את כמות הנתונים לידע בעל משמעות, נדרשת יכולת חדשה. התשתית המותקנת בחדרי המחשב היום וזו התומכת בפתרונות המוכרים, לא תוכל להמשיך ולתמוך בכלים ובפתרונות החדשים לאורך זמן. אנו נדרשים לתשתיות חישוביות ויישומיות שיאפשרו זריזות וגמישות ("אג'יליות"), כך שקצב הגידול בכמות הנתונים לא יהווה מכשול עבורן, ושלא תפגע יכולת הכלים החדשים להמשיך ולעבד מידע ללא הפסקה עבור הארגון. 

על מנת לקדם יכולות חדשות, יצרנו טכנולוגיה חדשה מותאמת לאתגרים החדשים - Clustered OnTAP . כפי שטכנולוגיות הווירטואליזציה המוכרות בעולם השרתים מאפשרות גמישות בהקצאת משאבי חישוב וזיכרון, זריזות בהנעת שירותים בין תשתיות שונות לשמירה על רציפות, הרחבה וצמצום של משאבים בהתאם למתאר ולצורך הארגוני, כך מאפשרת NetApp לראשונה וירטואליזציה מלאה של תשתית האחסון, תשתית גמישה וזריזה. 

זריזות בתהליך ההקמה, האוטומציה והקישוריות לשכבת היישומים למיצוי מרבי של יכולות האחסון והיישום, המביאים בסופו של יום לקיצור משמעותי בזמני פיתוח של הפרויקט ומעבר בזמן קצר לשלב הייצור. הזריזות מאפשרת להתחיל במודל "רזה", ולהתרחב על פי הצורך האירגוני ללא מגבלות. 

הטכנולוגיה החדשה מאפשרת גמישות בהנעת שירותים בין תשתיות. הן לשם שמירה על זמינות השירות, והן לטובת הרחבה (והפחתה) של משאבים בהתאם לצורך הארגוני. ממש כפי שמוכר ומתקיים בתשתית הוירטואלית בשכבת השרתים. הגמישות מאפשרת ניצול מירבי של טכנולוגיות שונות כמו זכרונות FLASH (בצד השרת ובצד מערך האחסון), מעבר אוטומטי בין שכבות אחסון ומיצוי סוגי דיסקים ובקרים שונים בהתאם לתנאים הכלכליים או המבצעיים הנדרשים. 

לחלק מהטכנולוגיות החדשות יש דרישות ביצועים ונפחים יוצאות דופן, ולשם כך שולבה סדרת E-Series בפתרונות החברה. סדרה זו מאפשרת מתן ביצועים יוצאי דופן ודחיסות (נפח אחסון למארז) מהגבוהים בשוק, והיא מתאימה לפתרונות חדשניים בתחום ה-BI והאנליטיקה של נתונים, בתחומי HPC , וכמובן בתחומים בהם נדרש נפח לאחסון תוכן רב ויכולת אחזור פשוטה. תשתית IT זו תאפשר להגיב בזריזות לאתגרים, תוך מתן גמישות מרבית באופן ניצול המשאבים, ותהווה אחד מגורמי המפתח להצלחת הארגון כולו - בין אם מדובר בגוף עסקי, כלכלי או בטחוני. 

הכותב הוא מנהל התקשרויות בצוות השירותים המקצועיים של חברת נטאפ בישראל. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית