ה"תבור" מגיע למילואים

בצה"ל החליטו להתחיל בהליך בו מערך המילואים יעבור הסבה לשימוש ברובה הסער "תבור"
(צילום: דו"צ)

היחידות הסדירות כבר התרגלו אליו - עכשיו מגיע תורם של המילואימניקים: כחמש שנים לאחר שצה"ל החל להצטייד בנשק ה"תבור‭,"‬ יצטרכו בקרוב חיילי המילואים להיפרד מהאם‭16-‬ המוכר ויעברו הסבה לשימוש בנשק העתיד של צה"ל.

העיתון "מעריב" מדווח כי בקרוב חיילי מערך המילואים של צה"ל יחלו לעבור הסבה לנשק שנחשב לנשק העתיד של צה"ל ושמשתמשות בו כבר שלוש חטיבות חי"ר סדירות. צה"ל החל בהכנסת התבור ליחידות החי"ר הסדירות לקראת סוף העשור הקודם, ועד עתה הצטיידו בו חטיבת הנח"ל, גבעתי וגולני. במערך המילואים הקרבי, לעומת זאת, נותרו החיילים עם הנשק המוכר והידוע - האם‭.16-‬

הבעיה שהתפתחה היא שעם הזמן נוצרה שכבת חיילים שהשתחררו משירות סדיר ולא הכירו את האם‭16-‬ אלא רק את התבור. במבצע "עמוד ענן‭,"‬ למשל, נוצר מצב שבו חיילי המילואים הוותיקים קיבלו אם‭,16-‬ ובאותה יחידה קיבלו הצעירים את התבור המוכר להם, כדי שיוכלו לתפקד במבצע עם הנשק שהשתמשו בו בשירותם הסדיר.

הכתב אחיקם משה דוד מדווח כי במפקדת קצין חי"ר וצנחנים ראשי החליטו לאחרונה להעביר את כל מערך המילואים לתבור, בכוונה לייצר אחידות ביחידות המילואים וכדי לקדם את הסבת כלל הכוחות הלוחמים לשימוש ברובה הצה"לי החדיש.

"זה אתגר משמעותי‭,"‬ אומר ראש מדור אמצעי לחימה במפקדת קחצ"ר, רס"ן רוניאל תורג'מן. "אנחנו צריכים לקחת חייל מילואים שמכיר נשק מסוג אחד, ובמהלך האימונים שמתקיימים אחת לכמה זמן להכשיר אותו מחדש לשימוש בנשק אישי אחר. הפרויקט הזה הוא הפעם הראשונה שהתבור מגויס למילואים‭."‬ תהליך הכשרת המילואים לשימוש בנשק החדש צפוי להימשך כמה שנים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית