מקשרים בין חשודים

חברת סלברייט פיתחה תוכנה שמאפשרת שליפה והצלבה של נתונים מפלאפונים רבים על מנת לזהות קשרים בין חשודים

מקשרים בין חשודים

סלברייט (Cellebrite) – חברה ישראלית המתמחה בפיתוח וייצור של פתרונות לצרכי חקירה ושליפת נתונים מפלאפונים, פיתחה תוכנה שמאפשרת לחוקרים זיהוי מהיר של קשרים בין חשודים ושל קווי-התנהגות עיקריים, על ידי ניתוח הנתונים המשותפים המתקבלים ממספר רב של מכשירים ניידים.

מערכת ה-UFED Link Analysis שמיועדת לחוקרים ואנשי מודיעין בכוחות הבטחון מאפשרת שליפה ופענוח נתונים וראיות הנמצאים על גבי מכשירי הסלולר, בתנאי שטח ובזמן אמיתי. היא מספקת למשתמש תמונה כוללת ומבצעית שמאפשרת לחוקרים לגבש קו פעולה בזמן קצר.

באמצעות המערכת ניתן לחשוף קשרים ישירים או עקיפים בין אנשים, כפי שעולים משיחות, מסרונים, מיקום, שיחות צ'ט ופעילות באפליקציות. התוכנה מציגה את התנהגות השימוש במכשיר, כולל ערוצי תקשורת בהם נעשה שימוש ותקשורת בלתי רגילה, ומזהה את מידת הקשר בין האנשים, כולל אנשי קשר משותפים, על גבי מגוון סוגי מכשירים.

בנוסף היא מאפשרת ניתוח נתונים ממאות סוגי טלפונים חכמים, מכשירים ניידים ואפליקציות, כמו גם חיבור בין אנשים בקבוצות השתייכות, פילוח מידע על פי שעה ותאריך, מספרי אירועים וקטגוריות אחרות, חיפוש מידע על פי שמות, כתובות וקידומת אזורית.

לדברי רון סרבר, מנכ"ל משותף, סלברייט: המערכת החדשה מגשרת על הפער בין שליפה ופיענוח נתונים ממכשירים ניידים , לבין ניתוח נתונים מתקדם. היא מציגה באופן ויזואלי את הקשרים בין אנשים ופעילויות– תכונות המקלות על חוקרים בזיהוי הצעדים הבאים עליהם לנקוט בהמשך החקירה."

באמצעות המערכת ניתן גם לשלוף נתונים מקודדים, נתונים שלכאורה נמחקו או אינם ברי שליפה. מוצרי החברה משמשים ללכידת מבוקשים ופושעים בכל רחבי העולם