סייבר. זה שם המשחק

"צה"ל מבוסס ומתעצב על מחשוב", אמרה תא"ל אילה חכים, מפקדת יחידת לוטם באגף התקשו"ב של צה"ל במסגרת מושב סייבר שנוהל על ידי ישראל דיפנס בוועידת ישראל לעסקים 2012

סייבר. זה שם המשחק

(shutterstock.com)

"הערכות לעידן הסייבר בצבא הוא נושא מרכזי", אמרה תא"ל חכים. "הקצב, העוצמה והשינויים הולכים וגדלים. הקמנו מחלקה ייעודית שמטרתה לחשוב סייבר בוקר, צהריים וערב. אנחנו מפתחים בעצמנו ואמצעות שת"פ עם התעשיות מערכים מתקדמים בנושא. חכים דיברה במסגרת מושב, שנושאו היה "אתגרי הסייבר ברמה הלאומית כללי המשחק בזירת הקרב המודרנית", במסגרת ועידת גלובס לעסקים. המושב נוהל על ידי עורך ישראל דיפנס, עמיר רפפורט.

"יחד עם זאת, לא תהיה לנו לעולם היכולת להגן על הכול כל הזמן באותה עוצמה, ולכן צריך לתת עדיפות לנושאים שונים. אנחנו פועלים על מנת לחזק את השת"פים עם גופי ביטחון וממשלה אחרים, ויחד אפשר להגיע להישגים רבים", הוסיפה חכים.

ד"ר אביתר מתניה, ראש המטה הלאומי להגנת סייבר אמר כי "האיום הולך וגודל. תחשבו על היום שיהיו שתלים ורכיבים מכניים שיושתלו בבני אדם. ככל שיהיו יותר חברות שיעסקו בתחום זה ישפר את יכולת ההגנה שלנו".

האלוף (מיל') הפרופסור איציק בן ישראל, ראש סדנת יובל נאמן למדע, טכנולוגיה וביטחון, אוניברסיטת תל-אביב, אמר כי "ישראל מבודדת תקשורתית, לא כמו אירופה וארה"ב – זה יתרון. פחות ערוצים פגיעים למתקפות סייבר".

אורנה בארי, סגנית נשיא EMC העולמית אמרה כי "עדיין לא הגענו למאה אחוז ביטחון ולכן אני לא מנהלת את חשבונות הבנק שלי במחשב. האקרים הולכים ונעשים יותר מתוחכמים. הממשקים החשופים להתקפות הולכים ומתרחבים ואנחנו אף פעם לא מוכנים, זה תחכום שעוקף את מה שקיים. ליאון פאנטה (שר ההגנה האמריקאי -מ.ב.י.) דיבר על פרל הרבור קיברנטי. יכולנו לצפות את ה-9/11 באמצעות כלים מתמטיים. ככל שאנחנו משתמשים במחשוב ענן, אנחנו יותר חשופים וחשוב להמשיך במחקר".

במושב לקח חלק גם ד"ר אביאם סלע, נשיא חטיבת הביטחון במטריקס.

You might be interested also