באירונאוטיקס מנסים לשוב למסלול הנכון

על פי המסתמן סמי תותח, שמונה לתפקיד המנכ"ל הזמני של החברה הנמצאת בקשיים, יישאר כנראה לאורך זמן בתפקיד. המטרה: הזרמת כספים לחברה והבראתה

המנכ"ל הזמני החדש של אירונאוטיקס, סמי תותח, ערך לפני מספר ימים שיחה לעובדי החברה, בה דיבר על התוכניות העתידיות ועל שיקום החברה לאחר התקופה הקשה שעברה על אירונאוטיקס.

ל"ישראל דיפנס" נודע כי בחברה מדברים על כך שיתכן ותותח יישאר בסופו של דבר כמנכ"ל לטווח הארוך ולא רק מינוי זמני. כידוע אירונאוטיקס עברה לאחרונה טלטלה כאשר קרנות הון סיכון שהשקיעו בה בעבר – הקרנות ויולה, KCPS ובראשית, הגדילו בצורה דרמטית את אחזקתן בה על חשבון מייסד החברה אבי לאומי. זאת בעקבות הקשיים הכלכליים אליהם נקלעה אירונאוטיקס בשנה האחרונה, בין היתר בעקבות ביטולן של עסקות עם משרד הביטחון הפולני ועם צבא טורקיה.

קרנות ההון צפויות להזרים כספים נוספים לחברה בימים הקרובים. העובדים ממתינים כעת לראות האם תיכנס להם המשכורת לחשבון הבנק מחר. בטווח הזמן הקרוב יושם דגש על מענה נכון לפרויקטים הקיימים ויצירת תוכנית עבודה מסודרת.

סמי תותח, ממייסדי אמדוקס ושותף מנהל בקרן ויולה פרייבט אקוויטי, אחת מבעלי המניות בארונאוטיקס, נכנס לתפקיד המנכ"ל הזמני לפני כשבועיים, לאחר תקופה מאוד ארוכה של חוסר ודאות בחברה. בתחילת השנה עלו שני שמות שכבר הוצגו כמנכ"לים הבאים של החברה - שחר קרביץ שהיה אמור להחליף את לאומי בחודש פברואר וישראל לבנת שהיה אמור להתמנות לתפקיד במרץ לאחר שבוטל מינויו של קרביץ.

בעקבות הקשיים שאליהם נקלעה אירונאוטיקס, היא נאלצה לפטר לאחרונה 130 מתוך כ־680 עובדים. עם זאת, במסגרת תכנית ההבראה כעת, הושגה הסכמה עם הבנקים שמאפשרת את המשך פעילות החברה ואת פריסת חובותיה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית