שת"פ מדעי בין ישראל וגרמניה

שיתוף הפעולה יכלול תחומים מדעיים כמו סייבר, חקר הסרטן וחקר המחלות הניווניות

שת"פ מדעי בין ישראל וגרמניה

פרופ' דניאל הרשקוביץ ופרופ' אנטה שאבאן. (צילום: רן יעקבי)

שר המדע והטכנולוגיה פרופ' דניאל הרשקוביץ חתם היום, 6 בדצמבר 2012, על הסכם להרחבת שיתוף הפעולה המדעי עם גרמניה עם שרת החינוך והמחקר הגרמנית פרופ' אנטה שאבאן במהלך ביקורו בגרמניה. במסגרת שיתוף הפעולה המדעי בין ישראל לגרמניה כיום מתקיימים יותר מ-20 פרויקטי מחקר משותפים בעיקר בנושאים של טכנולוגית מים, חקר הסרטן ומדעי הים.

העלות הכוללת של ההשקעה במחקרים אלו עומדת כיום על כשני מיליון אירו לשנה. במסגרת המפגש שנערך היום הוחלט להרחיב את תחומי המחקר המשותפים גם לתחום חקר הסוללות, חקר המחלות הניווניות של המוח (כגון אלצהיימר ופרקינסון) והמחקר בתחום הסייבר, וכן להרחיב אף יותר את שיתוף הפעולה הקיים בחקר הסרטן.

"האווירה בפגישה עם השרה הייתה אישית, לבבית וחמה. החלטנו להרחיב את שיתוף הפעולה בתחומים המדעיים שנחשבים בין הבעיות הבוערות ביותר בישראל ובעולם בכלל ושהמחקרים בהם נמצאים בקדמת העשייה המדעית", אמר השר פרופ' הרשקוביץ. במסגרת ההסכם, יקיימו שתי המדינות בשלב הראשון "בית ספר למדענים צעירים" שמשמעותו עידוד מדענים צעירים בנושא חקר הסוללות למדענים בתחילת דרכם האקדמית. בתחום חקר הסרטן ירחיבו המדינות את שיתוף הפעולה הקיים בעוד מיליון וחצי ₪. כמו כן יפעלו המדינות לעידוד חוקרים לקיים פרויקטים משותפים במסגרת מתכנית המסגרת האירופית למחקר ופיתוח.