"ישראל עשויה לקחת חלק בתקיפה בינלאומית בסוריה"

העיתון הבריטי "הטיימס" מצטט גורם אמריקאי הטוען כי ישראל היא חלק מקואליציה בינ"ל בראשות ארה"ב הנערכת לאפשרות של תקיפה קרקעית בסוריה, במקרה שאסד יעשה שימוש בנשק כימי נגד המורדים במדינה
הכור הסורי בדיר א-זור אחרי ההפצצה (ארכיון: AP)

האם ישראל תתקוף בסוריה? העיתון הבריטי ה"טיימס" מדווח כי ישראל היא חלק מקואליציה בראשות ארה"ב אשר נערכת למתקפה קרקעית אפשרית במקרה של שימוש בנשק כימי על ידי המשטר הסורי.

גורם אמריקאי רשמי המצוטט בכתבה אומר כי במקרה של פעולה יוצבו בסוריה כוחות מיוחדים בשילוב כ-75 אלף לוחמים כדי להשתלט על המתקנים בהם נמצא הנשק הכימי של סוריה. על פי העיתון הדרך המועדפת להתערבות צבאית היא פעולה של קואליציה בינלאומית, שתכלול גם את ירדן, טורקיה ובריטניה. אם תתקבל ההחלטה להתערב בסוריה, יוטל איסור טיסה במרחב האווירי של סוריה כדי למנוע מחיל האוויר הסורי להטיל פצצות עם ראשי נפץ כימיים.

"ישנם כוחות מיוחדים בעמדות הנכונות, הם לא צריכים להישלח", אמר הגורם לעיתון ובכך רמז כי ההכנות כבר בעיצומן. לטענת הגורם מועצת הביטחון של האו"ם, בה לרוסיה ולסין יש זכות ווטו, לא תאשר פעולה קרקעית נגד סוריה, ועל כן ארה"ב שוקלת לטעון במקרה של שימוש בנשק כימי כי סוריה עברה על החוק הבינלאומי ועל כן יש לה זכות לפעול כנגדה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית